Robotprojekt - fra Konsol til GUI

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej..

Jeg er mekanik ingeniørstuderende på DTU og er igang med at lave automatiske musikrobotter, dvs. maskiner der spiller på akustiske instrumenter - f.eks et trommesæt. Softwaren ligger tildels på mikrokontrollere, dels på en laptop med Windows XP.

OK.. Her kommer mit problem:

Jeg har indtil videre skrevet programmet som en simpelt konsolapplikation i Visual C++, men vil gerne have en grafisk brugerflade. I første omgang blot et tekstfelt til at printe meddelelser i (ligesom konsollen). Programmet er objektorienteret opbygget, således at det øverste lag (RobotApp) har x antal Robotter som hver især har x antal aktuatorer osv. I konsolapplikation har jeg blot benyttet std::cout til at udskrive meddelelser fra forskellige steder i programmet. Jeg har installeret Borland C++ Builder, hvor man rimeligt simpelt kan benytte 'drag n' drop' til at opbygge en GUI. Jeg har lavet en form med et TMemo objekt, som jeg gerne vil bruge i stedet for konsolvinduet.

Hvad er den 'korrekte metode' til at strukturere programmet og hvordan skal jeg kommunikere med TMemo objektet?

På forhånd tak
Vh Anders

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Ken...

Nu har jeg forstået dit event eksempel og fået det til at virke :). Desuden har jeg også indsat min egen backend kode, og det compiler fint.

Jeg har dog stadigt et spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe med:
Min backend er fordelt i forskellige classer i forskellige filer. Tidligere kunne jeg bare benytte #include <iostream> i hver fil og udskrive til konsollen. Hvordan kan jeg bedst benytte dit OnEvent til at sende info fra en af mine andre objekter/classer til min frontend?? Jeg mener, OnEvent'et er jo umiddelbart kun anvendeligt i RobotBackend classen, right?

Vh
Anders

Hey Anders,
cool! er glad for det kan bruges :)