lukket forum til få bruger

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave en hjemmeside til en lille gruppe menesker.

Det skal bruges til at uploade og downloade dokumenter/filer

Det skal være med forskelligt brugernavn og adgansgkode så andre ikke kan få fingerne i det, og ikke noget med at folk kan tilmelde sig, jeg vil lave brugernavn og adgangskode.

De andre skal ikke have lov til at slette filer.

Det må gerne være simpelt men overskuligt for ikke erfaren webbruger.

Det skal ligge på www.one.com ´s servre.

Nogle der kan fortælle mig hvad der er bedst og nemmest at lave det i og om der er nogle der har lavet noget man kan bruge/bygge videre på?

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vil give Morten ret her!

Hvis det havde været muligt at bruge .Net så okay da, men slet ikke ASP Classic. Samtidig så vil det kun gavne ham senere at have lært et "rigtigt" programmerings sprog. Det er ikke mange sprog der har en syntax som VB men der er MANGE sprog der har en syntax som PHP.

Som svar på Thomas spørgsmål kan du jo kigge på et af de mange opensource systemer der er til rådighed: Drupal, phpBB, phpFusion mm.

Prøv dem af og se hvilket et der passer bedst til dig :)

Synes det vil være forkert ikke at kode det i php, hvis du begynder i ASP, så skal man være opmærksom på at det sprog ikke er så udbredt, men det er .NET derimod, så det vil være dumt at lære ASP.

One´s severe kan ikke køre .net, så PHP helt klart her fra.

Hvis det er til one.com er det letteste at skrive det selv i ASP med MySQL...

One.com's servere er bygget til at benytte PHP og MySQL, så det er helt klart det du skal have fat i ;)

Men ASP er efter min opfattelse det bedste hvis man som jeg kan forstå her ikke har nogen erfaringer da det bare er engelsk

Men ASP er efter min opfattelse det bedste hvis man som jeg kan forstå her ikke har nogen erfaringer da det bare er engelsk

Hvad mener du med at ASP bare er engelsk?
Ved ASP vælger man et programmeringssprog, fx VB, og dermed benytter dens syntax til at programmere med. Derfor vil jeg da helt klart påstå, at der ikke er den store forskel på om du vælger PHP eller ASP, når vi snakker om at kunne skrive den rigtige kode. Lige meget hvilken en man vælger, så kræver det at man forstår de grundlæggende elementer ved programmering ;)

Men i dette tilfælde vil jeg dog stadig sige, at PHP er den bedste løsning, da serveren sådan set også er beregnet til at kører PHP og MySQL :)

Jeg have en fornemmelse af at jeg ville blive stormet af alle PHP typerne herinde, men VB er da også bare engelsk, når det bruges i ASP. Et eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har lige brugt min gamle far til at teste den teori, og han kan da godt se hvad den kode gør, uden nogen sinde at kunne programmere

Henrik, vil du mene at ASP, er godt at lære for ham, når det er ved at uddø?

Det er da ellers mod dine pricipper Emil :P

Trods det er der stadig mange der kører ASP. OG ASP er let at overføre til ASP.NET

Men jeg kan høre at jeg ingen vejne kommer så PHP HURRA!!!!! (Trods det ikke er min ærlige mening)

<< < 12 > >>
t