Md5 på password.

Tags:    javascript

Hej udviklere.
Jeg står med et problem. som skal løses hurtigt.
jeg har en chat lavet med flash. den bruger javascript popup som vindue, samt henter information fra javascript.

Fold kodeboks ind/udKode 

Som i kan se er passworded ikke krypteret på nogen måde. og flash chatten henter password og skriver det i adresselinjen.. :/

(adresse ser så sådan ud: http://chat.****.dk/chat.php?username=Brugernavn&password=mypasswordd&lang=da)

det der mypassword, vil jeg gerne have lavet om til md5. Hvordan gør jeg dette hvor popup stadig virker :D takker på forhånd.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan ikke bruge MD5 til noget her. MD5-summen vil stadig være i adresselinjen og blive gemt i browserhistorikken og en masse andre steder, og andre vil kunne "logge ind" med samme URL.

Der er flere forskellige ting du kan gøre her. Du kan fx sende brugernavn og password til en server, som så genererer en ticket (ikke at forveksle med session id) som kan bruges af popupen til at bekræfte brugerens identitet.

Altså:
main.html sender brugernavn og password til login.php, fx via XMLHttpRequest og får en ticket tilbage.
main.html åbner popup.html i et popupvindue, hvor ticket er en del af url'en
popup.html læser ticket fra url'en og bruger den til at hente de nødvendige oplysninger frem for brugeren.

En alternativ metode er at lave lidt JavaScript i popup.html, som henter brugernavn og adgangskode (forudsætter at main.html og popup.html ligger på samme domæne, og så vil almindelige cookies også kunne bruges). Det kan gøres således i popup.html:

var username = window.opener.document.login.username.value;
var password = window.opener.document.login.password.value;
var lang = window.opener.document.login.lang.value;

Men hvorfor i det hele taget bruge noget så irriterende som et popup-vindue?

Indlæg senest redigeret d. 07.03.2009 22:19 af Bruger #3143
har lavet en midlertidlig løsning på problemet. men skal stadig bruge md5.

Hvorfor bruger du ikke AJAX her, til at sende det som et POST request istedet?

har fundet ne bedre løsning nu. at slå popup fra. så kan det ikke ses mere, og password er skjult alle steder :)

(det er kun i popup den skriver password på den måde, den anden måde gør det ikek ;)

Indlæg senest redigeret d. 07.03.2009 23:14 af Bruger #11875
t