menu problem

Tags:    html css

<< < 123 > >>
siden http://wizzo.dk/xindex.php

jeg har prøvet på at lade css styrer hvor linksne(menuen) skal være men jeg kan satme ikke finde ud af det.

Fold kodeboks ind/udKode 

det er selve koden men det er somom menu linksne ikke gider at gå der ned jeg har sat dem til med margin nogen der kan løse mit problem ?

28 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1. Du skal stoppe med at bruge table!
2. Dit CSS skal ikke indholde <!-- og -->

Du skal bare sætte det hele op i <div> og style dem med id's..

Hvilket program bruger du til at skrive din hjemmeside i?

Og hvorfor er det en .php fil?

okay vil jeg lige prøve, jeg bruger dreamweaver og det er en php fil fordi der kommer php kode i senere skal bare lige have sat designet op.

Hvis du kan kode PHP burde du egentlig også kunne lave simpel HTML og CSS? Eller er det bare mig der synes det? I hvert fald så prøv de ting jeg har foreslået og du gør det meget nemmere for dig selv i fremtiden..

okay nu har jeg gjort som du har sagt...
har filen
styles.css
Fold kodeboks ind/udKode 

også min xindex.php
Fold kodeboks ind/udKode 

problemet er bare at i ff viser den ikke topbanneret og i IE viser den hverken topbanneret eller menuen... øv...

men jo det er lidt underligt jeg kan kode php og ikke der basale css :P

fokuserede mere på php da jeg startede :)

okay billedet bliver også vist nu... men menuen kan stadig ikke ses i IE...

og jeg kan ikke på tekstboksen på plads -.-

så nåede det sku snart til vejs ende : ) tak

lige de sidste justeringer jeg kan ikke få min border bottom til at virke i IE og kan jeg gøre så #tekstboks bliver 100% af siden altså ned af x aksen ? : )

y aksen mener du vel? x er den vandrette.. Men ja, det kan man godt.. Vil dog tro der skal noget Javascript ind over for at finde højden på brugerens browser vindue =]

Ellers prøv at sætte højden til at være 100% i stedet for ddet jeg satte den til =]

arhhhh det her IE og FF problem driver mig til vanvid -.-
css'en
Fold kodeboks ind/udKode 

siden som ikke er ændret...
Fold kodeboks ind/udKode 

jeg har fået det til at virke fuldt ud i FF men i IE fucker det helt op prøv at se http://www.wizzo.dk/xindex.php
i IE og FF

arhh hehe kunne de ikke lave de to browsere på samme måde :P

Jeg har kun en ting at sige Opera =D Opera er den eneste browser der ikke fucker ting op =] Det er umuligt at lave noget der virker i IE og også virker i alle andre browsere (det synes jeg i hvert fald)..

Men du kan lave sådan noget her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal så ind på din xindex.php og så laver du bare et seperat stylesheet til IE =]

Good luck ;P

- Martin Bille Broberg

<< < 123 > >>
t