Kopy / Indsæt probs.

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej Udviklere.
Jeg har 400 php filer, hvor jeg skal have fjernet 1 linje, og bagefter skal jeg have sat 6 linjer ind i toppen af dem. Nogen der kender et program til det. ??

De programmer jeg har prøvet kan godt sætte flere linjer ind af gangen i alle filerne, problemmet med dem er bare at de sætter 6 linjer ind, og laver det til 1, og så vil det ikke virke.

Håber i forstår hvad jeg mener, ellers må i spørge.

Takker for din/jeres tid.

Hilsen Michael

Koden i mine filer ser sådan her ud:
<html>
<?php include('../../../../secureheader.php');?>
<HEAD>

Men skal rettes til:
<?php
//Start session
session_start();
//Check whether the session variable
//SESS_MEMBER_ID is present or not
if(!isset($_SESSION['SESS_MEMBER_ID']) |
(trim($_SESSION['SESS_MEMBER_ID'])=='')) {
header("location: ../../../../access-denied.php");
exit();
}
?>
<html>
<HEAD>

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kunne godt lave noget men det ville koste lidt;)

Det virker som en dårlig undskyldning, for ikke at gøre det nemt for dig selv.

Hvis du tapper følgende i bunden af din secureheader.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Den vil altid videresende til access-denied.php som ligger i roden for domænet. F.eks: http://www.example.com/access-denied.php

Indlæg senest redigeret d. 06.03.2009 14:16 af Bruger #10216

Indlæg senest redigeret d. 06.03.2009 14:07 af Bruger #11303
hvorfor ikke rette secureheader.php? Det er jo trods alt en sikkerhedsmæssig ting det du vil indsætte.

Indlæg senest redigeret d. 06.03.2009 14:05 af Bruger #10216
Michael, det er fordi jeg har smidt folks brugernavn og password i en database den vil kalde, og den måde jeg har bygget det på, der vil jeg ikke kunne bruge secureheader.php, osse fordi der er rykket rundt på mappe strukturen på min side.

Koden i secureheader.php ser sådan ud nu.

Fold kodeboks ind/udKode 

Michael, kan jeg ikke, for den fejler med
<html>
<?php include('../../../../secureheader.php');?>
<HEAD>
Da den ligger efter <html> taget, den skal ligge før <html>, ved ikke hvorfor den fejler efter jeg er skiftet til php5

Ak ja, når man udskriver headers efter at der er sendt indhold til browseren, så er der ikke andet for end at æde det sure æble...

Samme gælder for session_start() som heller ikke må stå efter indhold udskrevet til klienten.

Michael, men den fejlede bare ikke med php4, det er først efter jeg er skiftet til php5.
Underligt

Det er ikke underligt. Det er spørgsmål om at der er kommet bedre kendskab til hvad man kan, må og skal gøre.
Når der kommer en fejl, er det fordi at man ikke må gøre tingene på en bestemt måde og derved skal man finde en anden måde at gøre det på. Men da der er overgangsfaser imellem versioner, er det desværre også ensbetydende med at man kan gøre tingene på en forkert måde.

<< < 12 > >>
t