Hjælp til billede upload.

Tags:    programmering

Hej alle sammen.

Jeg fik afvide at jeg skulle søge her ind og poste min bøn da her skulle hosere intet mindre end IT GUDER :-)

Jeg står med et problem som jeg håber der er en eller flere der kan hjælpe mig med. Jeg er ved at lave en hjemmeside men mangler et "upload applet"? eller lign? så folk der besøger siden kan uploade billeder der til. Jeg er rimelig ny i faget så bær over med mig. Jeg ved ikke om det hjælper men: www.altomhund.dk

Vh Stefan

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tænker du på noget i retning af en funktion til upload af billeder i PHP, gemme dem i en database, og en side til at vise billeder der er uploadet??

Tænker du på noget i retning af en funktion til upload af billeder i PHP, gemme dem i en database, og en side til at vise billeder der er uploadet??

Ja lige precis, men kan ikke rigtig finde noget om det. Håber i kan hjælpe.

Et billed uploads kan laves i flere forskellige sprog: PHP, ASP(.NET) osv.

For at nogle kan komme med mere konkret hjælp til dig, vil det være en god ide hvis du kunne fortælle hvad din webhost understøtter.

Jeg har One.com og de understøtter bl.a. PHP5 og benytter en ASP-fortolker fra Sun Microsystems. Jeg havde håbet det kunne lade sig gøre at lave et link hvor der åbner en ny side til billede upload.

Prøv at søge på google efter
php upload image

Der ligger en masse og bare venter på dig

Husk sikkerhed når du tilbyder file upload fra din side.

Det er vigtigt!

t