Når I nu prøver at forklsre navnet med konge og det engelske ord toy, så synes jeg osgå I skal give jeres maskot en krone på...
Det vil få den til at skille sig lidt ud fra "alle de andre rex'er derude"...
jeres amskot er vældig sød, men lidt kedelig og lidt ligesom mange andre. En sjov krone ville gøre ham lidt mere - ja sjov.
Og det ville gøre det nemmere for børn, hvis de nu ville tegne ham i skolen, at tegne nogle ting, der ville gøre det nemmere at gætte hvem han er - og ikke bare: "Nårh, du har tegnet en dinosauer!" men "Nårh, du har tegnet ToyRex!"
I forklaringen af hvad navnet betyder kunne i også lidt lave en ligning med ikoner:
toy= "tegning af legetøj"
Rex="tegning af konge"
Det vil give lidt mere liv til sitet og være nemmere for børn at finde ud af.. Desuden vil det tiltrække opmærksomhed, hvilket jeres tekst lige nu ikke rigtigt gør...
Sitet ser utroligt meget ameriakansk ud - det er vel okay.
Men jeg synes I prøver at fortælle for meget på for lidt plads. Især når i henvender jeg til børn, så giv lidt mere plads til de forskellige ideer...
Fx. den der med, at man kan sende til en ven, når man har deltaget i konkurrencen, det ville da give mere mening for et barn, hvad det handlede om, hvis nu teksten kom til at stå på noget, der lignede et brev...
Og hvis I så kunne kode jer ud af, at afsendernavnet allerede stod på brevet, og man skulle kun skrive vennens navn og emailadresse...
Måske lave lidt sjov ud af det med, at de kunne vælge hvilket frimærke der skulle på osv...
Og så måske gentage den samme feature maneg gange så børnene vil genkende scenariet og derfor bruge det ofte...
beklager, at jeg ikke er mere velfomuleret... Har bare skriblet mine umiddelbare taker...