oprette en php fil efter et id

Tags:    php

Hejsa.

Jeg er i gang med at lave et mini-cms system.

Har lavet en formular hvor man kan indtaste en sidetitel & indhold. Når man trykker på "submit" knappen bliver sidetitel & indhold sendt til en database i rækkerne "navn & indhold", og der bliver selvfølgelig oprettet et id til dem alle. navn & indhold ligger i en tabel der hedder "cms_indhold".

Det jeg gerne vil have er, at i det øjeblik sidetitel & indhold bliver tildelt et id nr. skal der så oprettes en side der hedder det id sidetitel & indhold har fået tildelt.

Håber det var nok info, hvis ikke spørg endelig.

Hilsen
Simon

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dur vis.php?id=1234 lign. script ikke?

I en vis.php skal du jo bare udtrække data på baggrund af det id som siden modtager som get parameter. Du vil bare rende ind i plads problemer hvis php skal lave en side for hver eneste databaserække

jo selvfølgelig... ved ikke hvorfor jeg tænkte på sådan en åndssvag løsning :bounce:

Har nu fået det lavet sådan at hvis man tilføjer en ny menu, og klikker på den nye menu kommer id'et frem oppe i adressebaren.

Men mit problem er nu at jeg ikke ved hvordan jeg sætter f.eks content siden til at hente indholdet fra min database hvor id'et i baren svarer til id'et i databasen...

t