online / offline

Tags:    php

Hejsa, jeg ved der er mange spørgsmål omkring det her forskellige steder på nettet, men jeg kan altså ikke helt se det for mig hvorn det skal virke :)

jeg har blandt andet fundet det her script med kommentare også, men kan ikke helt se hvorn det skal "sættes op", altså hvad jeg skal gøre først, ( oprette tabellen i databasen i know :)) men efter det ved jeg ikke helt, er der en som gider at forklare sån step by step hvad man skal gøre, og måske hvorfor og hvorn det kommer til at virke sån at jeg kunne lære af det (:

her er scriptet jeg har fundet, hvis der er en som gider guide mig igennem og starte fra toppen ville det være sjovere men her er scriptet :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

vel meget enkelt ;).
Lav en fil kaldet index.php sæt den kode ind. og opret tabellen ;)
(Husk at etablere forbindelse med din DB :D)

skal jeg så include index.php på alle mine sider?

hvis du kalder den Online.php i stedet ;)
Og includer den i bunden vil du ha' en statestik og den vil logge på alle sider ;)

hm jeg får den her fejl når jeg har includet den

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in D:\wamp\www\artounik 2\pages\besog.php on line 17
No database selected

jeg har prøvet i min online.php fil at linke til min config fil, men virkede ikke, men i det script hvor jeg includer online.php der har jeg includet min config fil er det ikke nok ?

når jeg linker til config.php i min online.php og laver en config fil som ligger i samme mappe som online.php så skriver den

Fold kodeboks ind/udKode 

og jeg har oprettet noget i databasen, men den henter heller ikke min ip og indsætter i databasen :S, skal lige siges det hele køre på en wampserver, kan det have noget at sige ?

Nej, køre selv(gjorde) med wamp server.
Kan jeg se hele din kode Config/Index/online ?

index.php
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

besog.php

undskyld sene svar, er tabel det du har som db?

t