MidiChild I En Dll Hvordan?

Tags:    delphi

Hvordan kan jeg lave et Program Hvor Main Formen er en MidiForm hvor jeg så loader en Dll ind med et MidiChild?

Jeg har prøvet 1000 ting nu men den bliver ved med at komme med fejlen:
Application Error
Exception EInvalidOperation In module DLLTEST.Dll at ..........

Kan godt få det lavet som en normalt vindue men ikke som et Child......

Håber der er nogen der ved hvad jeg kan gøre....... eller liger inde med en kode der kan klare sagen:D

På forhånd tak:D

------------------------------------------------------
Intet er umuligt før man har prøvet, og vis ikke det virker første gang så plejer det at virke anden gang.
http://www.frip.dk/worldoffire

Darkfighter



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan kan jeg lave et Program Hvor Main Formen er en MidiForm hvor jeg så loader en Dll ind med et MidiChild?

Jeg har prøvet 1000 ting nu men den bliver ved med at komme med fejlen:
Application Error
Exception EInvalidOperation In module DLLTEST.Dll at ..........

Kan godt få det lavet som en normalt vindue men ikke som et Child......

Håber der er nogen der ved hvad jeg kan gøre....... eller liger inde med en kode der kan klare sagen:D

På forhånd tak:D


Jeg husker at jeg engang har fået det til at virke. Problemet var når jeg kaldte metoden free i dll'en, så lavede den access violation, jeg slettede kaldet og så virkede det(tror det var fordi den applikation der kaldte dll'en overtog vinduet). Måske er det det eneste der er galt?!

Casper




Det burde faktisk ikke være muligt, medmindre du laver et array inde i DLL'en, da en DLL er en program udvidelse!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

det er da ligesom med forms i DLL'er, man lader bare sin "host" applikation opretter nye forms af typen der findes i DLL'en...

Casper


Så nemt er det ikke bare, når du taler DLL'er ;)...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.




Det burde faktisk ikke være muligt, medmindre du laver et array inde i DLL'en, da en DLL er en program udvidelse!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.




Det burde faktisk ikke være muligt, medmindre du laver et array inde i DLL'en, da en DLL er en program udvidelse!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


det er da ligesom med forms i DLL'er, man lader bare sin "host" applikation opretter nye forms af typen der findes i DLL'en...

Casper




Det burde faktisk ikke være muligt, medmindre du laver et array inde i DLL'en, da en DLL er en program udvidelse!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

det er da ligesom med forms i DLL'er, man lader bare sin "host" applikation opretter nye forms af typen der findes i DLL'en...

Casper

Så nemt er det ikke bare, når du taler DLL'er ;)...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


hehe, nej, sikkert ikke, men jeg gjorde det altså :) har desværre ikke kildekoden mere.

Jeg ved skam godt at det ikke lige er som man normalt opretter en form, jeg siger bare, at man ikke skal free den i DLL'en, så sker der nemlig kaos :)

Casper



Tja.... har det på fornemlsen at det er muligt på en eller anden måde.........

I kan lige få den kode jeg har intil vidre:

Min exe form, som er sat som MidiForm:
Fold kodeboks ind/udKode 


Min Dll:
Fold kodeboks ind/udKode 


Og så er min Dll form sat som MidiChild (Har ikke nogen spændene kode i den).

------------------------------------------------------
Intet er umuligt før man har prøvet, og vis ikke det virker første gang så plejer det at virke anden gang.
http://www.frip.dk/worldoffire

Darkfighter



t