style sheet overtager et andet

Tags:    html css

Hejsa, jeg er igang med at lave en side som samler på en masse html, CSS og javascript koder,

Da jeg så viser hvordan koden vil se ud hvis man brugte den så overtager den mit stylesheet som styrer mit design, og gør at mit design fucker helt op, hvordan kan jeg sige at stylesheet kun skal virke mellem det og det, hvis i forstår :P

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis i forstår min tanke gang :D,

tak på forhånd

kan du ikke lægge noget af din kode ud og forklare lidt mere specifikt hvad det egentlig er du vil... lyder som om du ikke bruger DIV-bokse til at stille siden op med, og det vil jeg da anbefale dig at gøre i dette tilfælde...

lave en div-boks og tildele den en værdi i dit stylesheet...

men kom med lidt kode så kan man nemmere give et konkret eksempel... :)

Du kan ikke sådan starte og stoppe hele tiden...
Men du kan få forskellige sider til at "kigge ned" i forskellige stylesheets...

Men du skal prøve kun at have én body på din side. Du kan bruge forskellige "class" på din side, som så skal se forskellige ud..

Du skal htmlencode dine <style> tags

du skal bruge "& gt ;" til > og "& lt ;" til < ellers vil det ses som rigtig CSS.

Jeg ved ikke hvilket serverscript du bruger, men næsten alle har en metode til HTMLENCODE.

jeg kan ikke skrive "& g t ;" uden mellemrum pga noget forkert kode på udvikleren.dk..

tingene bliver heller ikke html encoded her.

/JJ

Indlæg senest redigeret d. 02.03.2009 16:53 af Bruger #5789
her kan i se hvad jeg mener

http://img231.imageshack.us/my.php?image=23906234.jpg

når jeg så i resultat udskriver koden, så kan det godt forstyrer mit style sheet som styrer designet på hele siden hvis nu der er nogen body tags eller andre ting så ville jeg høre hvordan man siger den skal stoppe med at læse stylesheetet efter resultatet

Ahh du skal lige ligge en identifier omkring, altså ex:

<div id="Result">

</div>

Når du så trykker vis resultat, sætter du #Result foran alle dine selectors.

/J

Dog ville en iframe være perfekt til formålet.

/J

god idé med den iframe vil jeg lige prøve :)

hm, ved ikke om du kan så meget php, men hvordan får jeg udskrevet det i iframen uden at sku bruge src="" i iframen.

min iframe ser sån her ud pt

Fold kodeboks ind/udKode 

t