Tagwall fejl??? igen igen

Tags:    php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Får fejlen:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in E:\hjemmesider\codemorten\frihtml.tii.dk\loglog\bruger\tagwall\tagwall.php on line 30

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan ikke bruge " i en echo.. Så forventer den at du laver et ; bagefter..

Tror problemet er at du afgrænser den streng du echo'er i linje 29 med ' og derefter vil ekspandere $_SESSION['brugernavn'].
Så vidt jeg ved vil PHP aldrig ekspandere variable i en streng der er afgrænset af ', så PHP tror at strengen stopper ved den første ' i linje 30. Så linjen bliver fortolket som:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og derfor får du en fejl om at der mangler et ';', da der står et 'b' istedet
Du kan enten afgrænse strengen med " og escape alle " du vil have med i strengen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Eller du kan bruge Heredoc-notation:
Fold kodeboks ind/udKode 

I Heredoc-notationen er det vigtigt at du ikke sætter mellemrum eller tabs foran den afsluttende EOF; statement

Hvor har jeg brugt " i en echo???

Den giver så fejlen:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in E:\hjemmesider\codemorten\frihtml.tii.dk\loglog\bruger\tagwall\tagwall.php on line 59

Jeg har svært ved at gennemskue hvad du egentlig gør i din kode, fordi den er virkelig et stort rod. Jeg har forsøgt at gøre det mere overskueligt og så prøv selv at kigge koden efter igen. Der er steder hvor du har close-tags uden at der nogensinde har været et start-tag.

Desuden har du oprettet en array på $vis, men du bruger det aldrig?

Indlæg senest redigeret d. 02.03.2009 16:14 af Bruger #6559
t