Fstream binary

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej udviklere.
Jeg har lavet et program der gemmer char data i en binary fil, og så åbner den filen igen for at se dataene, men jeg får bare en underlig tekst tilbage. Håber i kan hjælpe.

Fold kodeboks ind/udKode 

Du skulle gerne få en fil på 768 bytes, og navn, email og password fylder hver 256 bytes. Uanset hvor lang teksten i feltet egentlig er. Du skriver hvad der tilfældigvis er på stakken ned i filen og det er ofte noget binært skidt. Du kunne gøre følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

...før du begynder at fylde tekst i din struktur. Så er det i det mindste 0 bytes, som skrives til filen.

Jeg har blevet nød til at ændre min kode, men nu blev den meddelse jeg får tilbage, endnu værre.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis Username, Password, og Email skal være pointere (og ikke arrays som i det første kode) bliver du nødt til at skrive og læse dem én af gangen, dvs en file.write og file.read for hver og derpå en for Point.

Kan du give et eksempel? Tak.

Tilføj memset til din constructor:
Fold kodeboks ind/udKode 

For at skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og læse:
Fold kodeboks ind/udKode 

I øvrigt er det lidt sært at sUser er en struct, det ville være mere logisk med en class.

Nogen god grund til at new'e dine arrays i stedet for at have dem i din struct ?

Nogen god grund til at new'e dine arrays i stedet for at have dem i din struct ?

Ellers får jeg fejl for, at de ikk er "initialized".

Tak allesammen for de gode råd. :D

I øvrigt er det lidt sært at sUser er en struct, det ville være mere logisk med en class.

Hvorfor det?

Ellers får jeg fejl for, at de ikk er "initialized".

Jeg mente, hvorfor ikke bruge:

Fold kodeboks ind/udKode 

..istedet for char pointere og dynamisk allokering ?

<< < 12 > >>
t