Avanceret søgning

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey alle.
Jeg skal igang med en avanceret søgning.. Den skal bl.a. indbefatte at man skal kunne klikke på et kort der er delt ind i amter, og så søge ud fra hvad man har valgt...

Hvordan griber jeg det an??

Og er der nogle der kender til tutorials eller guides til hvordan man laver lidt mere avancerede søgninger?? Synes ikke jeg kan finde noget som helst på nettet..

VH
Quincy

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Til det første:
Hvis der er blevet klikket på et sted som switchen ikke tager højde for udskrives color indexet for det sted, hvis det på gældende sted så er et godkendt sted skal man bare udvide switchen med en case for den returnerede color index.

Til det andet andet det burde helt teoretisk virke sådan ja, Du skal huske at hver region kun skal have 1 farve, det vil sige alle øerne i den samme region skal have samme farve og ikke forskellige farver.

Det mest avancerede jeg kan komme i tanke om, som der altså er tutorials til, er fuzzy searching:

http://www.google.dk/search?rlz=1C1GGLS_daDK310DK310&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=fuzzy+search+php

Ville mene det med kortet kan løses med et map og javascript til at sætte et input felt.

http://www.javascriptkit.com/howto/imagemap.shtml

Hvis du ikke har lyst til det kunne du også bare bruge javascript til at sende til serveren hvor billedet var klikket når du submitter din form, og så på serveren finde ud af hvilken region det svarer til. Du kan såvidt jeg husker ikke bruge et image type input til det for det submitter lige så snart du klikker det tror jeg nok.

Tænkte nok det var noget i den stil... Du eller andre herinde skulle ikke kende bogle guides til at lave lidt mere avancerede søgninger? kan bare finde "jack" på nettet...

Næh kender ikke rigtig nogen guides, men det er vel egentlig også bare et spørsgmål om at danne et korrekt query ud fra det input man får.

Ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med advanceret :)

Det jeg tænkte på med avanceret er at der er mange forskellige parametre man kan bruge i sin søgning... Og det er nok der jeg står lidt af.. Men mon ik man kan hente lidt hjælp herinde til det når jeg har lavet formen osv :)

Har for sjovt lavet et exempel på hvordan image server mapping kan laves.

http://donp.the-hive.dk/servermap/

Hey Nørden..
Det ser rigtig spændende ud det du havde lavet.. Men er det muligt du kan forklare lidt om hvad der sker i koden?? kan sgu ikke lige se mig ud af det...

basalt set sendes der til serveren hvor på kortet du har klikket, på serveren loader php så en farvet version af kortet og finder et color index af på det sted der blev klikket, i switchen bruger den så dette index til at finde ud af hvilket land der blev klikket.

Hvis der er blevet klikket på et sted som switchen ikke tager højde for udskrives color indexet for det sted, hvis det på gældende sted så er et godkendt sted skal man bare udvide switchen med en case for den returnerede color index.

NB: Det farvet kort kan også bruges som klik kortet.

Ok, på den måde.. Hvordan finder jeg ud af tallene for f.eks. de andre lande??

Og kan jeg bare istedet for et kort over norden bare smide et danmarkskort på?? og skal jeg så bare tage det i photoshop og tegne de forskellige dele op??

<< < 12 > >>
t