Tags:
c++
hej alle, da jeg fandt ud af at jeg skulle compile mysql++ med mingw for at jeg kunne få det til at virke men har mange problemer med det. den siger at jeg skal skrive følgende:
mingw32-make -f Makefile.mingw
men jeg har ikke nogen mingw32-make eller bare mingw32. jeg har hentet den nyeste mingw32 og den nyeste gcc men jeg kan ikke få det til at virke. jeg har også fået at vide at jeg skal sætte mingw32/lib inde i miljøvariablerne men den sletter dem bare igen. er der nogen der kan hjælpe mig? ville være lykkelig hvis jeg kunne få det til at virke!
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
0
Du skal måske installere MSYS?
Og din make hedder måske bare make og ikke mingw32-make
Hvad er det helt præcist du har hentet? mingw32 ER gcc, så jeg forsår ikke at du har hentet både mingw32 og gcc.
Du kan evt. installere CodeBlocks, så har du det der skal bruges, inklusive mingw32-make.exe
0
har hentet codeblocks men det virker som om at den bare tager den gcc jeg allerede har installeret med dev-cpp. men så vidt jeg har forstået er mingw32 bare biblioteker til gcc, da jeg installerede den valgte jeg at installere gcc også.
er ikke helt sikker på hvad MSYS er men prøver lige at søge efter det.
0
okay nu ved jeg hvad fejlen var, havde ikke hentet make med. men nu da jeg har geninstalleret det, ved du så hvordan jeg får det ind i path sådan så jeg bare kan skrive
mingw32-make -f Makefile.mingw
0
hmm bertel har du nogen erfaring med mysql++?
0
Du kan tilføje den til din path en gang for alle under "egenskaber for system" (hvordan du finder den afhænger blandet andet af Windows version, men prøv WinTast+Break), derpå avanceret og miljøvaribler, tilføj stien til "Path".
Eller du kan gøre det i den dos-box hvori du vil oversætte, med kommandoen:
path=%Path%;"MinStiTilMakeOsv"
Og jeg ved absolut intet om MySql++
0
okay tak, fik den compilet men den virker stadig ikke men må finde på noget...