include googlesearch på min hjemmeside

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Jeg vil gerne have en søgebox på min side, som søger på min side.

Jeg har set ét eller andet sted, at man kan "udnytte" google til dette...

Jeg har denne kode nu:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men dette fører jo brugeren til googles site, selvom de får resultater til mit site... jeg vil jo gerne beholde dem på mit eget site mens de søger.

Jeg har to spørgsmål:

1. Hvordan kan jeg gøre dette, men få det til at virke som om brugeren ikke har forladt mit site? (Ligesom Smashing Magazine gør:
http://www.smashingmagazine.com/search-results/?domains=www.smashingmagazine.com&q=favicons&sitesearch=www.smashingmagazine.com&client=pub-6779860845561969&forid=1&channel=3942503296&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=active&flav=0000&sig=ZKMPj-qL6g57hzX6&cof=LH%3A50%3BLW%3A138%3BL%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.smashingmagazine.com%2Fwp-content%2Fthemes%2FSM-theme%2Fimg%2Flogo.gif%3BS%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.smashingmagazine.com%3BFORID%3A11&hl=en )

2. Er der en nemmere måde at lave en søgebox på mit eget site på?

Indlæg senest redigeret d. 27.02.2009 14:11 af Bruger #12606
16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kig i markuppen.

<title> = overskriften på google, den med blå
<meta name="description" value="XXXX"

Fold kodeboks ind/udKode 

Så vil google SERP resulattet blive

Jacob Jensen - Webudvikler (blå overskrift)
---------------------------
Klik her for at læs meget mere om jacob, stedet hvor alt information er samlet (beskrivelse nedenunder blå overskrift på google)

Og ikke bare noget tilfældigt fra siden, og virke meget mere indbydende for brugeren af SE.

Det er altså metadata description der vises under den blå overskrift, og title der vises som blå overskrift. De kan begge undlades og gooogle vil selv forsøge at håndtere, men SEO i dag, bygger så ufatteligt meget på indhold og sælgende tekstforfatning.

- Ja få læst den bog !!!! :)

/J

Min title på f.eks. siden med mine akrylmalerier er:
<title>Akrylmaleri - {sitename}</title>
I {sitename} står der bare: Line of Design, så i Blå overskrift vil der stå:

Akrylmaleri - Line of Design

Men jeg kan godt se, at jeg mangler meta name.
Det skal jeg lige have opdateret - tak for heads up dér. :)

Og i min metadata, der skriver jeg keaywords som passer til siden? Uden det behøver at lyde "pænt" - bare en opremsning, ikke?

Indlæg senest redigeret d. 03.03.2009 10:05 af Bruger #12606
Hmm.
Ja jeg kan godt se det.
Jeg skal ASAP få lavet de Meta names, det må hjælpe på min SERP, right?

Er der en måde, jeg kan undgå, at Google indexerer mine webprojekter, som jeg linker til under webdesign? På dén måde vil jeg måske undgå "postkort-situationen"

Google webmastertool...?
Det må jeg lige få søgt på ved lejlighed.

Igen, mange tak, Jokke.
- Du er en tålmodig mand. :)

søg op robots.txt på google.com der kan du sætte regler for hvilke sider der skal indexeres og hvordan, bruges af alle de "kendte" søgemaskiner.

/J

Okay...
Sikke meget hjemmearbejde. :)
Tak for råd, Jokke.

Nu skal jeg lige starte med af få lavet et logo, jeg er ved at sælge, så må min egen hjemmeside vente...

Pyh, bliver jeg nogensinde færdig?

næhh men tag den med ro' ellers går det galt :)..

<< < 12 > >>
t