mysql++ giver fejl.

Tags:    c++

hej jeg leger lidt med at få c++ til at kunne snakke med en mysql database, men når jeg prøver at compile et eksempel får jeg linker fejl som disse:

[Linker error] undefined reference to `parse_command_line(int, char**, char const**, char const**, char const**, char const**, char const*)'

[Linker error] undefined reference to `_imp___ZN7mysqlpp10ConnectionC1Eb'

[Linker error] undefined reference to `mysqlpp::Connection::connect(char const*, char const*, char const*, char const*, unsigned int)'

[Linker error] undefined reference to `_imp___ZN7mysqlpp10Connection5queryEPKc'

og der er flere... er der nogen der har en forklaring på det? jeg har inkluderet den lib fil jeg skal

Indlæg senest redigeret d. 25.02.2009 17:46 af Bruger #3353
7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lader til at du ikke linker til biblioteket faktisk. Den der linker error har jeg set rigtig mange gange, men det kan jo også være noget andet selvfølgelig.

og der er flere... er der nogen der har en forklaring på det? jeg har inkluderet den lib fil jeg skal

Det lader det meget til, at du ikke har. Du har nok inkluderet en header fil, men ovenstående fejl indikerer, at du ikke lænker til mysql biblioteket.

Hvilket IDE bruger du ?

bruger dev-cpp og under parameters i project options har jeg skrevet dette i linker: MySQL++/lib/mysqlpp.lib

skulle det ikke være godt nok?

edit: har forresten også lagt stien ind til lib mappen under compiler options

Indlæg senest redigeret d. 25.02.2009 18:49 af Bruger #3353
ja men jeg har jo fortalt den alle de steder jeg kunne finde at den skulle bruge det bibliotek. hvis jeg bare skriver navnet uden stien siger compileren at den ikke kan finde den, så noget må den kunne se. men ellers kan den bare ikke virke under dev-cpp. er snart ret forvirret over alt det her mysql++ noget.

har fået at vide at jeg skal bruge et excommon bibliotek men det eneste jeg kan finde der hedder der er mysqlpp_excommom.lib og det giver stadig samme fejl

Den siger jo til dig at den ikke kan finde selve implementationen af filen. Eller det vil jeg da mene.

ja undskyld det er mig der ikke har tænkt mig om, har compilet mysql++ med vc2008 og nu prøver jeg at bruge biblioteket med dev-cpp så selvfølgelig virker det ikke ;)

men tak for hjælpen :)

t