Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Søger udskiftbar harddisk
Tags:
diverse
Bruger #12726
@ 25.02.09 15:19
0
Jeg er på udkig efter en harddisk skuffe eller lignende til min desktop, så jeg kan udskifte harddiske uden kabler o.l. efter forgodtbefindende.
Jeg har fundet en del harddisk skuffer, både interne og eksterne, men de har indtil videre alle krævet at man åbnede selve skuffer, og satte harddisken til et par kabler inden i skuffen.
Til gengæld har jeg også set et par serverstationer, som netop har den funktion med at man bare kan skubbe en harddisk ud og indsætte en ny uden brug af kabler.
Det skal også lige siges at jeg også har læst om noget der hedder hotswap, som skulle gøre at man kan skifte harddisken ud mens computeren og operativsystemet kører, altså en slags Plug and Play.
Er der nogle der kender til og kan anbefale en sådan intern skuffe? Evt., hvis muligt, til brug med almindelige harddiske.
6
svar postet i denne tråd vises herunder
2
indlæg har modtaget i alt
4
Sorter efter dato
3
Bruger #6559
@ 09.03.09 17:01
843
Godt at høre det er noget du kan bruge
1
Bruger #5789
@ 25.02.09 15:31
640
E-sata skuffe måske..
/J
0
Bruger #6559
@ 25.02.09 15:34
843
Nu skriver du ikke om det er til SATA eller PATA (bred stik) diske. For det har nemlig en betydning, da SATA understøtter i mange tilfælde hotswap og skufferne til disse understøtter det også.
Du kan prøve at kigge på denne interne skuffe:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=425146&lokation=
Men jeg kender den ikke.
0
Bruger #12726
@ 25.02.09 15:48
0
Det er slet ikke dumt det der, Martin. Jeg burde have vidst at jeg kunne finde det på SHG, men jeg har dog tidligere søgt der forgæves.
Skuffen ser fin nok ud, og det lader da til at være det jeg søger, selvom oplysningerne er lidt sparsomme. Men der er da et billede af en æske hvor der står Plug and Play på, på deres Data Sheet.
Jeg glemte dog en enkelt linje i ovenstående indlæg. Grunden til at jeg nævnte hotswap, var blot at jeg var blevet bekendt med det, og netop IKKE har brug for det i mit tilfælde. Så mit indlæg fik en helt anden betydning.
Som udgangspunkt kender jeg dog ikke PATA, så jeg holder mig nok til SATA. Men da jeg har tænkt mig at købe harddisken efter skuffen, har det ikke så meget betydning for mig, blot man kan bruge almindelige harddiske.
Men jeg vil kigge lidt nærmere på den, og e-SATA skuffer i det hele taget.
0
Bruger #6559
@ 25.02.09 16:01
843
Du skal bare tænke over om dit bundkort understøtter SATA, men hvis det er en nyere computer er dette ikke noget problem.
0
Bruger #12726
@ 09.03.09 16:20
0
Jeg kommer først til at købe en harddisk skuffe i forbindelse med køb af ny computer om nogle måneder. Men du har ihvertfald ledt mig på sporet af noget godt, Martin, så hvis du gider smide et svar, så er der point.
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags