Nybegynder og hvad nu

Tags:    programmering

Hej der ude på udvikleren.dk

Jeg en ung fyr på de 19 som har skaffet mig 2 bøger om c++ som jeg snart skal til at starte med at læse men har lige et par spørgsmål ingen jeg begynder.

* Skal jeg være opmærksom på noget omkring c++ før jeg går igang, da jeg kører med Windows Vista?

* Har 2 bøger om c++
"Grundlæggende Programmering i C++ af Henrik Tange" og bogen "C++ Grundbog af Jesse Liberty" hvilken bog anbefaler i at starte med?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har læst en håndfuld sider af hver og vil ud fra det indtryk klart anbefale Henrik Tange's bog, af de to.

Jeg vil dog anbefale dig først at tænke over hvad du vil med dine programmerings evner? det kunne jo være der var et bedre værktøj (og overfor for C++ er sandsyneligheden næsten 1).
Men jeg tilhører selvfølgelig også den fløj der helst så C++ blive lagt i kisten.

Alternativt er C# et godt alternativ (C# editor kan hentes gratis, der er mere drag'n'drop design). Jeg er måske bekymret over at du vil blive slået ud af C++, da det godt kan være langhåret at komme i gang med.

Ved ikke helt konkret hvad jeg vil lave med C++ men det har altid facineret mig at kunne opbygge sit eget program, og så begynder jeg så med c++ da det er det eneste jeg sådan rigtigt har hørt om..

Et programmeringssprog er et værktøj.
Man kan slå et søm i med en skruetrækker, men det er nu nemmere med en hammer.

Det samme med programmering. C++ er et multitool, som kan bruges til stort set alt. Men ofte vil et andet sprog kunne det samme, nemmere og hurtigere, og kunne udvikles på den halve tid.

C++ er måske ikke det mest begyndervenlige (Java, C#, Ruby, Python er måske værd at overveje), men er et super godt våben at have i sit arsenal. Gode programmører kan nemlig flere sprog og vælger det rigtige til hver opgave.

Okay vidste slet ikke at der var så mange muligheder at vælge mellem, hvad ville i mene er det ultimative begynder venlige sprog?

Evt link bøger/tutorials til programør sproget... ;) mange tak

altså hvis du vil udvikle desktop applikationer vil jeg helt klart anbefale C#. Java er også et alternativ, men der findes efterhånden så mange super gode tutorials til C# rundt omkring. kig på http://msdn.microsoft.com

Okay vidste slet ikke at der var så mange muligheder at vælge mellem, hvad ville i mene er det ultimative begynder venlige sprog?

Evt link bøger/tutorials til programør sproget... ;) mange tak

Afhænger af hvad du vil lave.
Ruby er ret godt. Java også.

t