Afstemning

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej.

Jeg skal lave en afstemning til en hjemmeside.. Jeg ville gerne have den kun var lavet i HTML, men tror ikke det kan lade sig gøre, eller kan det?

Hvis ikke, kan det så laves i PHP, kun PHP uden MSQL? Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre.

Hvis MSQL er nødvendigt, går det nok men helst uden.

Har også prøvet denne: http://www.hostedscripts.dk/poll/

men jeg kan ikke få det til at virke.. Har prøvet at sætte det ind i et html og et php dokument, men den viser ikke noget... (har sat den tekst ind som der stod)

28 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at kunne vise resultatet af en afstemning, er du nødt til at gemme de stemmer, folk afsætter - at gemme ting, så alle kan se det, kan kun lade sig gøre på serveren. Ergo er du nødt til at bruge et serversidesprog til det, for eksempel PHP - så nej, det kan ikke lade sig gøre i ren HTML.

Dernæst skal du gemme stemmerne på en måde. Du kan gøre flere ting - du kan bruge PHP til at gemme antallet af stemmer i en fil på serveren, eller du kan bruge PHP til at gemme antallet af stemmer i en database på serveren - fx MySQL.

Det klart mest fleksible vil være at bruge en database.

Uden jeg har testet det vil dette muligvis virke:
Fold kodeboks ind/udKode 

Er kun koden i Lasse's if sætning hvis man har stemt, fordelen er at den er mindre og kun har et database kald...hvis den da virker :)

Jacob, hvorfor i al verden vil du ikke benytte PHP eller MySQL?

Per Siker Hansen har helt ret. Findes flere gode artikler om at lave afstemmninger her på siden. Vedrørende at undgå MYSQL kan du som sagt gemme det i en fil. Læs for eksempel her:

http://www.google.dk/search?q=Write+to+txt+file+php&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

Men igen: En database er altid bedst og lettest

Okay, umiddelbart virker det fint hos mig. Det er rigtigt at Ølstykke ikke virkede, det er rettet her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan ikke give nogen god forklaring på, hvorfor han ikke kan stemme, det virker som sagt fint hos mig. Er det hjemme hos ham selv, han har prøvet?

Indlæg senest redigeret d. 24.02.2009 16:50 af Bruger #10572
Okay. Jeg har fået lavet denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og oprettet en tabel i min myphpadmin. Men det virker ikke...

jeg ville skrive
INSERT INTO afstemning( `svar_id` , `svar` , `antal` )
VALUES ( 0, "svar1", 0 );
i sql menuen, men den siger ip ikke er rigtig...

Kan du hjælpe?

Jeg benytter også PHP og MySQL. Eller har jeg gjort noget helt galt?

Hej Jacob

Jeg synes at den kode du har fundet, virker meget roddet, så jeg har lige bikset min egen udgave sammen. Den er måske ikke så fancy, men den virker :)

poll.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg har snydt lidt og også sat det rigtigt op i databasen ;)
Så det eneste du skal gøre er, at lave poll.php med ovenstående kode og uploade den.

Du skal lige oprette en tabel der hedder afstemming også, det kan gøres sådan her:

CREATE TABLE `afstemning` (

det virker okay.. men ville gerne have at den viser procenten i en bjælke (i farvekoden #FF6600)

Kan kan få overskriften til at være i verdana str. 12 fed.

Hvis man kan få "buttons" til at være under hinanden ville det også være perfekt.

I koden er der linket til det samme billede som i din oprindelige kode
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

<< < 123 > >>
t