Billedgalleri

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej..

Jeg skal lave en billedgalleri i html, javascript er også okay, hvis man kan lave det i en og samme fil / kode.

Jeg ville gerne have at den har små thumbnail i bunden, og når man så klikker på billede viser den billede ovenenover.

Kan dette lade sig gøre, og hvordan?

Håber i kan hjælpe.

15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv med dette
Fold kodeboks ind/udKode 

hvis det er noget ala det her du tænker på:
http://monc.se/kitchen/stew/gallery/

kan du jo lure lidt i sourcen. men det bliver jo ikke dynamisk med html/js.

Det er præcis sådan et jeg vil have... Det er okay det ikke bliver dynamisk. Det er bare så siden ikke bliver så lang, hvilket den jo ville gøre hvis der skulle være fx. 10 billeder under hinanden.

Jeg har prøvet at sætte koderne ind i dreamweaver, men kan ikke få det til at virke.

Min HTML kode ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Min JavaScript kode ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og min CSS kode ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har nok gjort det helt forkert, så håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg er ikke sikker på om jeg skal have 3 dokumenter. En HTML. en JavaScript og en CSS?

tak... det virker delvist.. kan man ikke få den til at vise et stort billed til højre? nu har jeg taget nogen små thumbnails og sat ind i koden (i bunden), men den viser også bare thumbnailsne til højre, hvor jeg gerne vil have et stort billed... I den der er i linket har den en effekt når kan køre musen ind over thumbnailen, kan man også gøre det her?

det er fordi du bare skal bruge et stort billed og så laver den selv thumbnails

prøv bare at indsætte de store billeder du vil have vidst det skulle gerne virke

okay... fint. men kan man ikke få den til at vise hele billede som thumbnail? I stedet for kun noget af billede.

jo kan du godt men så skal du enten finde et andet ggallery eller en der er bedre til javascript end mig :D hehe. da det foregård i javascript koden hvordan thumbnailen skal se ud.

håber du finder ud af det.

okay, men tak for hjælpen :D

Lige et spørgsmål..

Kan man få thumbnailsne til at være i bunden?

<< < 12 > >>
t