Vektorprogrammering?

Tags:    delphi

Hey, arbejder på et program som skal understøtte en simpel form for vektor-grafik.
Her er mit spørgsmål:
Kender i nogle gode komponenter eller andre former for ressourcer til Delphi som jeg kan bruge. Jeg fandt selv noget der hed DrawLib, men det kunne jeg ikke downloade, de sider der havde det var allesammen forældet. Det skulle gerne være gratis.
Håber at få lidt hjælp: pstudio



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at være ærlig - så tror jeg ikke du kan finde noget mere specielt bygget (og velegnet) til vektor grafik end OpenGL og DirectX - Uanset om du mener at det er spil grafik eller ej :) ! Det er tilmed hurtigt og derfor hardware accelerende!

Men, hvis det virklig er, fordi du vil til at opfinde den dybe tallerken igen, så tag et kig på delphi's Canvas! Med den kan du lave vektor grafik så vel som raster grafik, men det kræver en del arbejde, og du skal tage dig i agt at det bliver med en sløv hastighed da Canvas'en er understøttet Windows GDI! Dog mener jeg at jeg engang fandt en artikel der kunne vise Flash animationer i Delphi! Jeg tror at det var på www.about.com men det er vist kun en slags modul ting (altså så som en slags ActiveX object eller lign.) Men måske er det mere det du ønsker?

Held og Lykke



OpenGL, GDI, DelphiX?

n i f e
115 105 102 105
6E 69 66 69



Du kan jo altid bruge OpenGL eller DirectX 3D, det er begge vektor grafik! Hvis du vælger OpenGL kan du gå i gang med det samme - ved bare at tilføje "OpenGL" under uses! Ellers kan du downloade DelphiX (En delphi header til DirectX) fra nettet - prøv blandt andet "Google"!



Du kan jo altid bruge OpenGL eller DirectX 3D, det er begge vektor grafik! Hvis du vælger OpenGL kan du gå i gang med det samme - ved bare at tilføje "OpenGL" under uses! Ellers kan du downloade DelphiX (En delphi header til DirectX) fra nettet - prøv blandt andet "Google"!

Alt er godt

Man kunne selvfølgelig bruge DelphiX, men jeg havde noget andet i tankerne.
DelphiX er jo primært til spiludvikling. Jeg tænkte mere på nogle komponenter specieludviklet til at lave tegneprogrammer a la Flash, Real-Draw osv.



kan nu godt anbefale DelphiX .. gammel og røv nemt at komme igang med ;) it just works. Der er andre 'hjælpe biblioteker' med focus på DX eller opengl og pointen må være at du ikke behøve sat gå 'head on' uden hjælp, hvis du synes det er lidt komplekst

Jørgen of War ...
w w w . S t r a t e g y - w a r g a m e s . c o m





t