c# og java

Tags:    c#

Hejsa, jeg er ved at stifte bekendtskab med programmering, så det må siges at jeg er ret ny.

Jeg er ved at arbejde med et lille projekt, hvor jeg ønsker at udtrække data fra et java applet der ligger på en hjemmeside.

Det er nok fordi jeg er ganske ny. Men jeg har kigget på html koden, hvor jeg ikke kan se mine data, men jeg kan dog sagtens, hvis jeg åbner det med internet explorer se de data jeg ønsker.

Jeg kan se at den side jeg har er afhængig af to filer som sådan:

agent_periode_app.htm er afhængig af coachrapporten.css og pointer.js Så et sammensurium af disse filer ligger de data jeg ønsker at trække ud og arbejde med i sharpdeveloper.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Hvor kommer Java så ind i billedet ?
Tror du skal over i HTML/CSS gruppen eller måske JavaScript/AJAX.

Java og JavaScript er ikke det samme.

Hvordan vil du læse data? Er det nogle data der står inde i appletten (så er de svære at få fat i) eller hvordan hænger det sammen? Applets er ikke så nemme at arbejde "med/mod" som hvis det stod som almindelig HTML på en hjemmeside...

Hvordan vil du læse data? Er det nogle data der står inde i appletten (så er de svære at få fat i) eller hvordan hænger det sammen? Applets er ikke så nemme at arbejde "med/mod" som hvis det stod som almindelig HTML på en hjemmeside...

Jo, det er de faktisk. Alle en applets public metoder kan kaldes direkte fra JavaScript, hvis man specificerer MAYSCRIPT i sit applet tag.

På www.komogvind.dk er chattens brugerflade lavet i HTML/CSS/JavaScript med en applet som "backend" og det fungerer super godt.

Så må vi bare håbe på at den property er sat på siden... og du kan scripte mod den applet fra et andet site (er det ikke det du vil?)

Indlæg senest redigeret d. 17.02.2009 10:50 af Bruger #2730
Jeg går selvfølgelig ud fra, at han selv skriver HTML tagget for appletten, og at appletten hostes fra siden selv.

Jeg går selvfølgelig ud fra, at han selv skriver HTML tagget for appletten, og at appletten hostes fra siden selv.

Tusind tak for hjælpen. Jeg har dog fundet ud af at finde de data i html koden.

Typisk newbie fejl. Kunne ikke se skoven for bare træer.

t