Hvorfor lægger den kun 1 tegn ind i min DB

Tags:    php

Hvorfor lægger den kun det første tegn og ikke hele navnet,koden og ip i min database

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 16.02.2009 18:32 af Bruger #14641
9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det skal jeg ikke kunne sige, men prøv at udskifte:
Fold kodeboks ind/udKode 

...med:
Fold kodeboks ind/udKode 

og udskift:
Fold kodeboks ind/udKode 

...med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hmm det var sådan jeg havde min kode til at starte med :(

Har sat det extra kode på pga sikkerhed :D

Hmm det var sådan jeg havde min kode til at starte med :(

Har sat det extra kode på pga sikkerhed :D

Det tilføjer ikke sikkerhed...gør det allerhøjst sværere at læse.

By the way...du skulle vel ikke have defineret din tabel forkert ? brugt CHAR i stedet for VARCHAR(32) eller noget i den stil ?

Den er vel også gal hvis han har den defineret som varchar(1)

Har sat den om det VARCHAR(255)..

Men du siger det ikke giver sikkerhed med det extra kode ?

Hmm er stadig igang med at lære omkring sikkerhed men fatter ikke rigtigt det program du henviste mig til Robert :S

Men har fået fat i "Essential PHP Security" hvor han skriver man skal gøre det på den måde ?
(Vil så lige sige jeg kun har skimte det igennem)

Indlæg senest redigeret d. 17.02.2009 12:39 af Bruger #14641
Jeg har ikke den bog, men det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

...giver intet. Gør det bare sværere at læse. '$something' variablen bliver lavet om til et array med ét element.

Jeg kunne godt tænke mig at høre argumentet for at gøre det sådan. Generelt skal man ikke følge alle råd man læser, hvis ikke man har forstået, hvorfor man skal følge dem. Hvad hvis man har misforstået noget ?

Fik du forresten noget til at virke ?

Hehe det kan du have ret i at man ikke skal følge råd man ikke ved om er rigtige :P

Har kigget på det program du henviste mig til, men forstår simplehen ikke de fejlmeddelser den kommer med :(

Det med sikkerheden er en ret stor uddfrodring for mig, har jeg fundet ud af. Men bliver ved :P

Du kender tilfældigt ikke en bog eller lign, jeg kan læse lidt i ang sikkerhed ??

Ja fik det til at virke :P Nu lægger den alle tegnene ind :D

Du kender tilfældigt ikke en bog eller lign, jeg kan læse lidt i ang sikkerhed ??

De forskellige guides på http://www.owasp.org burde være krævet læsning for web udviklere :)
Og så er de gratis!

Hehe ok.

Tusind tak for hjælpen igen Robert :D

t