Upload jpg filer - Fejl, og fatter nada af det..

Tags:    php

Hejsa.

Jeg køre jo min egen webserver vil jeg lige sige som det første...

På den webserver, der ligger en masse php jeg har lavet, og jeg har så modificeret et upload script jeg fandt på nettet - Men, det virker sgu inte, og jeg forstår ikke en brik af hvad der er galt... :S

Fold kodeboks ind/udKode 

Fejlen er:
Warning: move_uploaded_file(../content/uploaded/OxoJizYN_hej1234.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/content/image.php on line 30

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phppeYUK4' to '../content/uploaded/OxoJizYN_hej1234.jpg' in /var/www/content/image.php on line 30
Error: A problem occurred during file upload!

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du husket at i den mappe du har din php fil der har du også en mappe med navnet

content og i den mappe har du en mappe med navnet uploaded ?

Hejsa.

På den webserver, der ligger en masse php jeg har lavet, og jeg har så modificeret et upload script jeg fandt på nettet - Men, det virker sgu inte, og jeg forstår ikke en brik af hvad der er galt... :S

Fold kodeboks ind/udKode 

Fejlen er:
Warning: move_uploaded_file(../content/uploaded/OxoJizYN_hej1234.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/content/image.php on line 30

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phppeYUK4' to '../content/uploaded/OxoJizYN_hej1234.jpg' in /var/www/content/image.php on line 30

Eller ret koden til

Fold kodeboks ind/udKode 

Og husk at file_uploads = on skal være sat i php.ini
Her kan du også sætte upload_tmp_dir til et bibliotek som webserveren har ret til at skrive i.

Indlæg senest redigeret d. 13.02.2009 11:54 af Bruger #14481
Har du husket at i den mappe du har din php fil der har du også en mappe med navnet

content og i den mappe har du en mappe med navnet uploaded ?

De mapper den spørger efter existere skam.

---

Hejsa.

Fold kodeboks ind/udKode 

Fejlen er:

Eller ret koden til

Fold kodeboks ind/udKode 

Og husk at file_uploads = on skal være sat i php.ini
Her kan du også sætte upload_tmp_dir til et bibliotek som webserveren har ret til at skrive i.

Første nævnte virker sansynligvis heller ikke - Og næste forslag er allerede sat sådan ;)

----

Jeg tror iøvrigt det er et spørgsmål om rettigheder, men, hvordan sætter jeg dem?

Fik sgu skidet til at virke uden jeres hjælp :)

Men, i får begge points alligevel :)

t