rewind($handle);

Tags:    php

Hejsa

Har siddet og bøvlet en smule med følgende, så nu håber jeg i at nogle der er bedre end mig(og jeg er ikke særlig skarp;)) kan fikse mit lille problem :)

Har nogle data fra en form der skal skrives i en txt-fil. Men i følgende kode bliver der skrevet i slutningen af filen..
Så spørgsmålet går på hvordan jeg får den til at indsætte data først i txt-filen, uden at overskrive det nuværende indhold ?

På forhånd tak

Fold kodeboks ind/udKode 

Det tror jeg ikke umiddelbart at man kan i PHP. En mulighed er at kopiere indholdet over i en midlertidlig fil temp.txt, f.eks. og så skrive det end i den originale fil (sletter alt først), og så kopiere temp.txt ind i den originale fil bagefter.. Det er selvfølgelig bøvlet og ikke særlig effektivt.

En anden løsning ville være at bruge en database.

Opdatering!!

Kigge lige på nettet og fandt det her:

'r+' Open for reading and writing; place the file pointer at the beginning of the file.

Prøv at brug denne mode i stedet for "a+".

Indlæg senest redigeret d. 12.02.2009 16:05 af Bruger #14645
selve tricket ligger i din fopen($file, "a+") - "a+" angiver hvilken "mode" du vil åbne filen i - se: http://dk2.php.net/fopen

Ved a+ står der:
'a+' Open for reading and writing; place the file pointer at the end of the file. If the file does not exist, attempt to create it.

Følgende er nok hvad du leder efter:
'r+' Open for reading and writing; place the file pointer at the beginning of the file.

Bemærk dog at r+ IKKE vil lave filen hvis den ikke eksisterer. Du kunne evt. løse det som følger:

Fold kodeboks ind/udKode 

Koden bruges hefter som normalt

Fold kodeboks ind/udKode 

Det var lige præcis r+ jeg skulle bruge :)

Takker mange gange...

t