Loade .js virker ikke?

Tags:    javascript

Jeg har en rigtig lang JavaScript-kode indsat i min HTML-fil, som jeg egentlig gerne vil have i en ekstern fil og så loade den, som man gør med CSS. Her er koden:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Har prøvet at lave en fil i samme mappe, som HTML-filen og kaldt den dropdown.js med følgende indhold:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Og indsat <script type="text/javascript" src="dropdown.js"></script> i hovedsektionen af HTML-dokumentet.

Men det fejler, har I nogen idé om hvorfor?

SVAR: Jeg havde et </script>-tag i bunden af .js-filen.
Tak til Steffen

Indlæg senest redigeret d. 12.02.2009 19:50 af Bruger #12438
5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har et </script> tag i slutningen af din dropdown.js...

og hvis du skal ha noget til at gå ind over swf'en skal du lige add'e:
fo.addParam("wmode","transparent");
til dit swfobject kald.

Ligger filen det rigtige sted?
Linker du til filen det rigtige sted?
Hentes filen?
Afvikles filen?
Hvad får du af fejl, når filen afvikles?

zip det og smid det på nettet.

/J

Som sagt ligger begge filerne på skrivebordet, som de eneste. Jeg linker til dropdown.js som javascript-filen hedder. Jeg ved ikke om scriptet bliver hentet, men hverken IE eller FF registrere det. Først fik jeg nogle fejl-meddelelser i mit redigeringsprogram, men det var fordi jeg manglede nogle andre filer til hjemmesiden. Efter jeg flyttede dem ud på skrivebordet, siger den ikke noget. Men scriptet virker som sagt ikke?

EDIT: Når jeg ser "preview" i mit redigeringsprogram kommer den først med en popup om syntaks-fejl i linje 135 i index.html, selvom jeg hverken har en linje 135 dropdown.js eller index.html. Hvis jeg holder musen over det ene link, hvor dropdown skulle komme siger den fejl ved linje 34 i index.html og 35 ved det andet link. Fejlmeddelelsen er "et objekt var ventet". Det ser sådan ud:

<a href="#" onmouseover="doTooltip(event,0)" onmouseout="hideTip()">Link 1</a>
<a href="#" onmouseover="doTooltip(event,0)" onmouseout="hideTip()">Link 2</a>

Så den får besked på at hente nogle informationer fra mit javascript, men kan ikke få fat i dem og derfor opstår der fejl. Men hvorfor dælen bliver det ikke loadet?

Indlæg senest redigeret d. 11.02.2009 20:53 af Bruger #12438
Har lagt en .rar op med alle filerne:

http://drop.io/x7d1wsb

Koden er aaa

Se også mit andet emne om samme hjemmeside:
http://www.udvikleren.dk/HTML/Thread.aspx/9/27574/LastPage/

t