Spil!

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hej
Jeg er igang med at lave et C++ spil i DirectX. Jeg har bare et problem, jeg vil gerne kunne lave en bro fra C++ til PHP, så man kan se spil statistikker på hjemmesiden. Håber i kan hjælpe:D

Du gemmer dine statistikker i enten en database eller nogle filer.

Herefter laver du noget php som så læser fra databasen/filerne.

Du gemmer dine statistikker i enten en database eller nogle filer.

Herefter laver du noget php som så læser fra databasen/filerne.

Problemet er at min web server ikke tillader, adgang til min database via C++. Men hvis det er med filer, er det så ikke for langsomt når jeg skal uploade/downloade?

Nu ved jeg ikke noget om det her overhovedet, men kan man ikke få c++ til at finde en filen på serveren, og så skrive i den direkte eller noget.

(hved ikke om der kan være problemer vis c++ prøver at læse/skrive i den på samme tid.)

Få dit spil til at requeste en PHP fil gennem din web server og send så informationerne med som GET parametre.

Tilføj en fandens masse sikkerhed og så er den hjemme :)

Få dit spil til at requeste en PHP fil gennem din web server og send så informationerne med som GET parametre.

Tilføj en fandens masse sikkerhed og så er den hjemme :)
Dette er den korrekte løsning :)

Alternativt kunne man gøre det lidt mere intelligent ved at køre en XML-baseret udvekslingsteknologi, som fx SOAP. Men i bund og grund er det samme princip

Hej Peter,

Robert og Per = super svar.
Men jeg mener at de svarer på kommunikationen den anden vej end hvad du spørger om...

Deres svar er resultaterne fra databasen til C++...
Du kan lave en PHP "side" som returnerer clear tekst istedet for HTML. Denne kalder du for at få data til dit C++. Og kan inkluderes i dine HTTP orienterede PHP sider.

Fra C++ til PHP.
Jeg antager at du ikke kører med din egen server, og derfor kun har adgang til databasen igennem PHP og HTTP requests.
Der er en beskrivelse her:
http://www.tuckdesign.com/sources/Qt
Den er lidt tung, men princippet er, at du lader PHP indsætte og opdatere data i et POST request fra C applikationen.

Alternativt, kan du placere data direkte i din hjemmesides offentlige foldere...
Dette kan PHP tilgå med fil adgang.
Og C kan tilgå det til at ændre med en FTP adgang.

Til sidst, du har også muligheden for at tilgå databasen som ligger på dit webhotel, med en FTP forbindelse (som du bruger til at ændre databasen) og derefter en ODBC forbindelse igennem denne FTP forbindelse. Dette er dog lettere med eksempelvis en Access database eller MS SQL DB.

Med venlig hilsen
Ieet

At lade C++ applikationen tilgå databasen eller en FTP server er vel i alle tilfælde ikke en særlig god ide?

Under alle omstændigheder kan man vel let kører en sniffer som opsamler de pakker der bliver sendt og den vej rundt snyde sig (og i værste tilfælde skaffe sig adgang til flere informationer end godt er) denne vej rundt?

Mon ikke idéen med HTTP requests begge vej til udveksling af data er lidt mere brugbar? Selvfølgelig er man også nødt til her at indbygge en eller anden form for hash validering af requestet når der uploades scores, for ellers hjælper det jo ingenting.

Deres svar er resultaterne fra databasen til C++...

Nej. Det var faktisk begge veje.
Du indsætter også kommentarer i databasen her på udvikleren med GET/POST requests.

Hej Robert,

Beklager fejlfortolkningen.

Hej Kaare,

Ja, det er en usikker metode til at sende/modtage data. Sniffing vil være muligt.

Derfor er den første løsning (POSTS) den metode som vil kunne tillade mest sikkerhed.

Med venlig hilsen
Ieet

Ja, det er en usikker metode til at sende/modtage data. Sniffing vil være muligt.

Derfor er den første løsning (POSTS) den metode som vil kunne tillade mest sikkerhed.

Med venlig hilsen
Ieet

Nej. Du kan ligeså godt sniffe POST som GET, og vil lige så let kunne lave et replay angreb. Krypteret traffik vil gøre det en smule sværere, men da dataene kommer fra spillerens maskine kan det ikke sikres helt (kun ved at spillet faktisk foregår på serveren så spillerens maskine selv ikke er ansvarlig for opdateringen af highscoren).

<< < 123 > >>
t