Programmering?

Tags:    programmering

Hej, Jeg er ny herinde, og ville egentlig gerne prøve at se hvad det indebar at programmere, jeg har engang, for læææænge siden kodet HTML, men det ligger langt væk, men skal man have et program til at skrive programmer, eller hvordan foregår det?

Tak på forhånd!
Charlie

Når du programmerer skriver du et program i et programmeringssprog. Programmet kan du skrive med en simpel teksteditor. Der findes også programmer som er lavet specielt til programmering. Det kan være en mere avanceret editor med funktioner der gør det nemmere for programmøren eller det kan være større programmer med en masse funktionalitet og som udelukkende bruges til udvikling og programmering. Sidstnævnte programmer kalder man IDE: Integrated Development Environment.

Du bruger så et program der hedder en kompiler til at oversætte dit program til et sprog som en maskine kan udføre.

Dit program er nu i et format så det kan udføres af en maskine og altså kan køres. I mange tilfælde, såsom Java og .NET, er denne maskine dog en såkaldt virtuel maskine hvilket blot betyder at der finder endnu en kompilering sted ved køretid.

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2009 16:09 af Bruger #4522
Du kan f.eks downloade den gratis notepad++, som jeg har brugt i et stykke tid.

bare husk at gemme dit dokument derfra som .html

Og så skal du også tage og sætte dig ind i css, hvis det er såå længe siden, du har kodet. :)

Spørg bare igen, hvis der er mere, eller du skal have uddynet noget..

Nu tænker du jo udenlukkende på HTML Og CSS, til websites, ikke Bimbom? Der er også andre ting i livet:D

Men til Charlie:

Hvis du har mod på det så kast dig over C++, eller lignende, men ellers så gå i gang med .NET platformen.. Det tager dig ikke mange dage før du har det sjovt med C#.NET

Nu tænker du jo udenlukkende på HTML Og CSS, til websites, ikke Bimbom? Der er også andre ting i livet:D

Jamen for mig er der jo ikke andet i livet! ;)
He he.. Jeg forstod ham bare sådan, at han bare gerne ville have sine finre i lidt kode igen og starte fra bunden af igen - agtig. Og så kunne de der beskeder, som i skrive jo skræmme selv den mest ambitiøse nybegynder væk..

Så ville bare lige sige, at udvikleren også er for folk, der er til "The Basic - Stuff"

:)

Jeg ville ikke sige at de skræmmer folk... Det var sådan nogen jeg fik da jeg kom "ind i miljøet" og jeg er da kun 13 år gammel. Jeg må så give dig ret at HTML er et godt sted at begynde, men kun på grund af at man senere kan udvide med javascripting, eller eventuelt direkte til java, hvilket har en syntaks som godt kan gå en smule igen i fx c++ (altså med { } osv. )

Så synes jeg du er sej. :)
Jeg er 30 og knokler stadig med HTMJL og CSS ind i mellem. ;)

Men godt ord igen..
Nu har han da frit valg..

Så synes jeg du er sej. :)

Tak:D ... Slås og slås... Jeg har da godt taget et kig på Lineofdesign.dk og det er da en lækker site... Til sammenligning (hsp.dk) er der laaaaangt igen...

He he. Tak. Men det er jo blot grafik..
Bag ved, aner jeg knapt hvad jeg laver.. :D

Men nu må vi nok hellere lade være med at spamme denne tråd til.

god idé tænkte lidt på det samme.. men LAD SPAMMEN TAGE OVER!!!!

He he...
jeg har skrevet en personlig beskred til dig i stedet...

t