2 spørgsmål

Tags:    delphi

Hej!

Jeg har nogle spørgsmål angående delphi. Jeg er ved at udvikle en teksteditor. Jeg vil gerne have det lavet sådan at man kan skifte mellem de åbne MDI vinduer man har med de der "tabs". Hvordan gør jeg det? Altså sådan at den laver en ny tab når man laver et nyt vindue, og lukker det når vinduet lukkes?

Mit andet spørgsmål er dette: Hvordan laver jeg sådan at en boks kommer frem når man lukker programmet, hvor dne spørger om man vil gemme, hvis det ikke er gemt? Jeg kan godt lave en boks, men jeg kan ikke gøre det med at det kun er hvis filen ikke er gemt. Og desuden virker min boks ikke når man lukker på krydset, for der lukker den selvom man vælger annuller. (Det gør den ikke med Afslut gennem menuen)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
bare lav en if løkke foran, hvor der står:

if memo1.modified then

//alt det andet



MVH.
Allan Kristensen



Hej!

Jeg har nogle spørgsmål angående delphi. Jeg er ved at udvikle en teksteditor. Jeg vil gerne have det lavet sådan at man kan skifte mellem de åbne MDI vinduer man har med de der "tabs". Hvordan gør jeg det? Altså sådan at den laver en ny tab når man laver et nyt vindue, og lukker det når vinduet lukkes?

Mit andet spørgsmål er dette: Hvordan laver jeg sådan at en boks kommer frem når man lukker programmet, hvor dne spørger om man vil gemme, hvis det ikke er gemt? Jeg kan godt lave en boks, men jeg kan ikke gøre det med at det kun er hvis filen ikke er gemt. Og desuden virker min boks ikke når man lukker på krydset, for der lukker den selvom man vælger annuller. (Det gør den ikke med Afslut gennem menuen)


Svar på Sp. 1:
Jeg ved ikke lige hvordan du skal lave sådan at der kommer en knap for hver vindue men du kan lave en knap der har denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 


så kan du skifte mellem dem med den.

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Dette er til dit andet spr.:

Kom denne kode ind i din forms onclosequery

var
res: integer;
begin
res := MessageDlg('Teksten i dette dokument er ændret. Skal ændringerne gemmes?', mtWarning, mbYesNoCancel, 0);
case res of
ID_Yes : close; //Indsæt kode der skal eksekveres hvis brugeren trykker på "Yes"
ID_No : ; //Denne skal være tom(der skal jo ik ske noget når vi skal ud!)
ID_CANCEL : Abort;
end;
end;



Ja det virker fint bortset fra, det kommer hver gang. (Også når man ikke har ændret i filen) Kan dette fikses på en måde?



Vænner mig aldrig til ikke at dbl. klikke :S

[Redigeret d. 26/08-04 10:09:37 af tjallan]



Ja det kan jeg ikke helt få til at virke



Hey har fundet en ordentlig måde hvsi du stadig skal bruge det ;)
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



t