Ved klik UPDATE

Tags:    php

ved klik UPDATE
Hejsa, jeg har et lidt "mærkeligt" problem :P, ved ihvertfald ikke hvordan jeg kan løse denne problem stilling:

Jeg har lavet en while løkke som udskriver en masse ting fra databasen, ud fra hver "titel" (det er nyheder som bliver trukket ud af databasen) er der en check box, så vil jeg gerne have at når jeg har klikket på en af de check boxe og så trykker på et billed, Så skal den update et felt i databasen som hedder "synlig" til "nej". Hvordan gør jeg det :P?.

Her er mit billed
Fold kodeboks ind/udKode 

her er min checkbox
Fold kodeboks ind/udKode 

og her har jeg så startet lidt på hvordan jeg ville gøre det :P, men ved ikke helt om det er rigtigt og min query er heller ikke færdig, ved ikke liiiige hvordan jeg skal skrive den rigtigt :).
Fold kodeboks ind/udKode 

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
altså jeg kan sige dig at du skal klikke et link som så går over til en anden eller samme sider før en mysql kan køre fordi en php fil bliver "gennemkørt" på HOST'en altså webhostens server først og så sendes ud dvs, fx. animationer osv er ikke muligt altså jeg hentyder til hvis du gerne vil have den opdatere lige så snart du bare trykker i afkrydsnings feltet så skal du nok bruge noget Javascript af en art.

Men ellers kan du jo lave afkrydsningsfelter og så en submit button ?

ang din mysql query så er UPDATE funktionen sådan her

UPDATE TabelNavn SET KolonneNavn='' WHERE id=''

Hej Simon

Jeg ville nok lave det som noget AJAX.

Du henter jo aligevel dit nyhedsid ud så hvorfor ikke bruge det som parameter til en javascript funktion?

Fold kodeboks ind/udKode 

Med ovenstående funktion ville jeg ændre der hvor du udskriver dine checkboxe så de ser sådan her ud istedet
Fold kodeboks ind/udKode 

Med hensyn til AJAX så vil jeg anbefale dig at kigge på jQuery - http://www.jquery.com

Indlæg senest redigeret d. 20.02.2009 11:32 af Bruger #6565
okay tak, men altså jeg har en masse checkboxe ud fra hver nyhed title jeg har.

Det jeg så gerne ville kunne var at checke en af de checkboxe af, og så trykke på et billed jeg har, og når jeg har trykket på det så skal den gå ind i databasen og rette en kolonne.

Forstår du hva jeg mener :)?

der må jeg så stå af fordi jeg ved ikke hvordan du tjekker med php hvad for en af check boxene som er markeret

Nåå okay, tak for hjælpen :), må håbe en anden ser min tråd som kan svare på det :D

yir

t