Jeg kan jo ikke helt argumentere mod dine seriøse flashudvikler venner - Men xml er nu stadig det mest udbredte blandt mine, og mig selv - Eller Amf er en fin object model, hviler vel op af SOAP, men data kan nu let flyttes object orienteret i xml, og jeg ville aldrig bruge et adobe format til dataudveksling - som dine seriøse udviklere. Men skal data kun bruges i flash er Amf klart hurtigere end XML over http, men ugenbrugeligt til ex json javascript.
Hvis en bruger idag vil høre om spil muligheder til webbet er det snæversynet kun at kaste flash frem, jeg forsøgte bare at synliggøre andre muligheder.
Når man udvikler spil, eller producerer andet, er technologivalget altafgørende, at der kun er 19% der har silverlight installeret kan godt tiltale til at bruge flash -> Men laver man et product som man - forhåbentligt regner med folk vil bruge, tror jeg ikke man skal frygte det lille plugin fra microsoft til at afvikle silverlight. Desuden er spiludvikling noget der tager lidt tid, så mon ikke de 19% er steget væsentligt til den tid.
og man behøver ikke expression web, eller nogle af de andre nye programmer for at lave silverlight, der er fin intellicense i vs.net til XAML.
Men ja, køb endeligt flash, det er et skide stærkt product, godt dokumenteret med massere af tutorials. Men tung udvikling bør ligge uden for actionscriptet, om det så er amf/xml fra php/.net eller andet. Dog syntes jeg at event modellen er 1000 gange bedre i silverligt.
Indlæg senest redigeret d. 09.02.2009 10:58 af Bruger #5789