ListBox med en ekstra string tilknyttet?

Tags:    delphi

Hej...

Jeg har længde været igang med at bygge database programmer...

Og har brugt en Class til at gemme oplysninger om hvert enkelt Item i f.eks. en TListBox...

Dvs at jeg har gemt ID'et på posten i databasen også tilknyttet den til nogle Objects i TListBox'en... Det virker ok!!!

Nu er jeg kommet så vidt at der må da være andre og mere nemmere metoder til at vedhæfte ekstra info (Strings, Integers) til forskellige Items i min ListBoxes, ListViews, ComboBoxes osv?

Nogle som evt. har noget kilde kode til at ligge?

Og hvis man flytter nogle Items skal ens "ekstra info" selvfølgelig følge det tilknyttede Item!



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er der ikke et object tag på et listitem? eller er det mig der husker forkert (det findes i hvert tilfælde på et listviewitem)


(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Hej...

Jeg har længde været igang med at bygge database programmer...

Og har brugt en Class til at gemme oplysninger om hvert enkelt Item i f.eks. en TListBox...

Dvs at jeg har gemt ID'et på posten i databasen også tilknyttet den til nogle Objects i TListBox'en... Det virker ok!!!

Nu er jeg kommet så vidt at der må da være andre og mere nemmere metoder til at vedhæfte ekstra info (Strings, Integers) til forskellige Items i min ListBoxes, ListViews, ComboBoxes osv?

Nogle som evt. har noget kilde kode til at ligge?

Og hvis man flytter nogle Items skal ens "ekstra info" selvfølgelig følge det tilknyttede Item!


Du kan bruge AddObject til at tilføje det. Også kan du bruge
TKlasseType(ListBox1.Items.Objects[EtNummer]) til at få fat i den igen ;)...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Ja det mener jeg også... Men jeg ledte efter lidt kildekode til hvordan jeg kan vedhæfte ekstra information til hvert enkelt Item helst i en TListBox og TListView!

Er der ikke et object tag på et listitem? eller er det mig der husker forkert (det findes i hvert tilfælde på et listviewitem)


(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)





t