scrollbar hopper ukontroleret

Tags:    html css

Hej jeg har lavet en hjemmeside, hvor dert også er en lang liste af tekst, så der kommer en scrollbar automatisk, det er også helt fint.

Men nogle gange når man scroller ned, hopper den lidt op igen, så man kan ikke altid holde styr på hvor man er.

I kan selv prøve det på:
http://radiojazz.dk/udsendelser.aspx

Jeg håber i kan hjælpe mig med at læse dette problem?

Altså det kunne tænkes at det er fordi du scroller mens siden hentes og med den mængde kode du genererer er det heller ikke underligt at det tager lang tid hente.

Se du at få lavet en pager funktion, så der også kommer noget struktur i oversigten.

Rigtigt, det er blot fordi teksten bliver hentet. Det kan du også opleve på billede sider.

Nå ok, vil det så sige at der ikke er nogen måde at rette det på. Og det er bare fordi der står så meget tekst?

Rimlig retorisk spørgsmål, når vi har svaret... :)

Ja

Hehe ja ok, undskyld. Ville bare være helt sikker. :-D

Det ville sku være sørgeligt hvis en moderne browser ikke ville kunne rendere den side på et split sekund, markuppen er fin.

Men du har noget javascript der forårsager fejlen, det har intet med browser rendering at gøre, eller så sidder man i hvert fald på noget P166 mmx, ie5.

/J

prøv evt at disable maintainscrollpositiononpostback, jeg tror det er fordi den forsøger at sætte positionen onload, og der har man allerede scrollet.

/J

Ok tak, det vil jeg prøve.

men Hvordan disabler man maintainscrollpositiononpostback?

i dit pagedirective..

... toppen af din default.aspx, <%@Page

Brug intellisence.. :)

/J

Hej det har jeg prøvet nu, og jeg har både prøvet at sætte den til true og false, men det virker stadig ikke.

Har du ellers andre forslag til hvad der kunne virke?

t