Navn på designstil

Tags:    grafik webdesign

Hvad hedder den design stil der bruges fx her: http://2009.visitmix.com/Default.aspx

Kort og simpelt spørgsmål.. :) Håber at nogle af jer ved det..

svært at sige fordi det der er ikke nogen bestemt stil man ser sådan generalt men man kan vel kalde det noget lign

Colorfull urban

jeg vil iværtifald ikke kalde det web 2.0

jeg syntes ikke lige stil dækkes så meget ind over, hvad jeg forstår ved web 2.0. Jeg vil sige at web 2.0, er forsøgt godt repræsenteret her.

Men siden har jo en lang række stilarter, i mine øjne lidt for mange, men det er en smagsag.

Men tænker du på toppen eller bunden af siden, jeg mener fra topgrafik og ned ? - Eller overall.

Og list lige et par "Stil arter" du kender, så man forstår hvad der menes med det.

/J

Web 2.0 er et koncept der binder brugere sammen i en applikation (typisk en web applikation) og tillader dem at interagere og hjælpe hinanden, Web 2.0 handler også om social networking. Web 2.0 har IKKE noget med design og farver at gøre. Det er noget konsulenter har fået folk til at tro, hvilket har gjort det nemmere for dem at sælge nye timer til at designe en hjemmeside.
http://da.wikipedia.org/wiki/Web_2.0

Brian Hvarreggard:

Oh jeg troede sku at web 2.0 var en blanding af det du nævner med bruger interaktivitet og samt "flottere" designs dvs ikke flatte men designs med shadows, gradients, 3D osv.

Måske kan man kalde det for collage, da der er brugt foto, måske mere end ét og de så er sådan "merged"-sammen... Men collage er jo ikke en stil, det er nærmere en teknik..

Man kan måske også kalde det lidt mixed media, da der sandsynligvis er brugt både lidt photoshop og illustrator. - men mixed media er vist ikke som sådan en stil, bare en måde at beskrive stilen på...

det er sandt, at der er lidt urban-over det, lidt street med farverne og fontene især dér hvor der står mix..

Jeg ved ikke hvad man kalder stilen som sådan..

de stilarter jeg kender lyder lidt mere ala:

minimalisme
klassisk
art deco
art nouveau
moderne
retro
grunge

-ish...

Så det kan være du lige skal uddybe, hvad du mener..

ps. jeg var også blevet forvirret over hele dén web2-diskussion og troede også først det handlede om "glas-effekter og aqua-look ala Mac" Smashing Magazine var endda blandt synderne til at "snyde" mig. men nu har jeg forstået at det handler om "indhold"-og hvor interaktivt det er i forhold til brugeren...

Indlæg senest redigeret d. 04.02.2009 16:54 af Bruger #12606
t