dreamwaver eller ikke

Tags:    programmering

hej udviklere.

jeg sidder her på web-integrator uddannelsen og for nærmest trukket dreamweaver ned over hovedt, personligt kan jeg selv godt lide at lave min ejen kode og skrive det fra bunden osv.

mit spørgsmål er så, folk der sidder i virksomhedder og koder hjemmeside / databaser osv bruger i dreamwaver som hjælper værktøjer eller skrive i selv hele koden?

der er nok nogle der gør, og nogle der ikke gør, men om ikke andet nogle af jer der kan give lidt råd og vejledning om hvorvidt jeg bør fordybe mig i dreamwavers "smarte" funktioner, eller om jeg bør få 100% kendskab til koderne.

eller hvis jeg er helt fortabt her ville jeg meget gerne ha et lille indblik i hvordan der arbejdes rundt omkring i virksomhedder eller ligende.

på forhånd tak for hjælpen!

Indlæg senest redigeret d. 02.02.2009 14:24 af Bruger #14228
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eller Netbeans, det understøtter efter hånden det hele. Vil sige at Webcoder 09 er et fint stykke software, men der er bare så meget bedre der ude, også gratis software som er bedre.

Bruger selv aptana studio: www.aptana.com
Netbeans: http://www.netbeans.org/

Dreameaver eller ej, er lidt op til dig selv, men brug den endeligt, den har en fin highlighting af markup og fin intellicense til css mm. Min foretrukne da jeg læste mmd.

Personligt ville jeg tage at bruge visual webdeveloper, jeg ved ikke om det er mit tunnelsyn, men jeg tror det er den eneste der har JS intellicense også til jQuery.

Du må ikke bruge nogle af de editorer til at dragge og droppe dig til noget, altså ud af design view (gælder for alle), og til codeview hvor du skriver dit eget.

Lad være med at bruge notepad fordi du kan, det kan alle der har arbejdet lidt med web, men brug dreamweaver som et værktøj til at skrive hurtigere kode, og debugge. Og ja, hold dig fra dets indbyggede funktioner til at fremstille uediterbar kode. Skriv dit eget.

/J

helt enig med jokke.

Long live IntelliSense, og Design-view vil altid suge.

Hvad med den nye Webcoder 09? Den har også JS intellisense. Du skriver ikke hvad du bruger til server-side men hvis det er php ville webcoder være ideelt. Regner selv med at købe det når jeg skal i gang med min videregående uddannelse.

Du må ikke bruge nogle af de editorer til at dragge og droppe dig til noget, altså ud af design view (gælder for alle), og til codeview hvor du skriver dit eget.

/J

ja burde nok ha formuleret mig lidt bedre, det var ting som bliver auto generered for en jeg mente, som design view i dreamweaver, lige pt bruger jeg notepad++ som os giver farver og har nogle små hjælpe midler til hurtigt at skrive kode.

men mange tak for et godt svar :)

Indlæg senest redigeret d. 03.02.2009 08:20 af Bruger #14228
t