Live update ??

Tags:    php

Er der en måde hvor jeg kan opdarere en tabel i min database "live" (hele tiden)

På min side har jeg 3 råstoffer og 3 miner, når en af de 3 miner, lad og sige metalminen bliver bygget til lvl 1 skal den give x-antal råstoffer i timen/sek og smide det i min db "LIVE".

Ved ikke hvordan jeg starter, men håber der er en der kan lede mig på vej.

Indlæg senest redigeret d. 01.02.2009 22:45 af Bruger #14641
4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Jeg må desværre skuffe dig, det er ikke den rigtige måde at gøre det på.

Hvordan du så vil gøre det ved jeg ikke helt, men måske noget med ved hvert sideskift at den tjekker hvornår der sidst blev opdateret og så gange med den mange der nu skal.

En anden mulighed er at man måske kunne lave noget cronjob der opdatere alle spillerne en gang i mellem, men tror det vil blive noget rod.

Mit råd er hold dig til mit forslag, og hvis det skal opdateres hele tiden, så brug noget javascipt, men lad vær med at opdatere databasen hele tiden.

M.v.h. Johnny

Er der en måde hvor jeg kan opdarere en tabel i min database "live" (hele tiden)

På min side har jeg 3 råstoffer og 3 miner, når en af de 3 miner, lad og sige metalminen bliver bygget til lvl 1 skal den give x-antal råstoffer i timen/sek og smide det i min db "LIVE".

Ved ikke hvordan jeg starter, men håber der er en der kan lede mig på vej.

Det skal du gøre vha. ajax. At lave en live update er måske lidt overbelastende for databasen. Opdatering pr. 2 / 5 sek. er rigeligt til php scripts. Ønskes hurtigere opdatering bør du benytte en java eller flash relateret program.

Hvorfor ikke bare tjekke hvor lang tid det er siden der sidst er blevet tjekket, og så udregne og gemme den mængde der mangler

Takker mange gange for svarene.
Det har givet mig blod på tanden til at gå ud og lærer lidt om Javascripts.

Emil, det er en god ide, men nu vil jeg prøve at lave en LIVE income for mine råstoffer :D

UPS: De 20 point skulle engeligt gå til Steffan !

Indlæg senest redigeret d. 02.02.2009 14:48 af Bruger #14641
t