Problemer med terning spil..

Tags:    java

Hej!

Jeg skal have det således at hvis der slås 3 eller 6 seksere så skal den være true.
Lige nu er det hvis alle terninger er seksere..
Man kunne skrive en masse else linier og så skrive || imellem første den ene og den anden osv.. Men der må være en enkelere løsning..

nogen forslag?

Fold kodeboks ind/udKode 

du kan lægge dine terninger i et array og så gennem løbe det når du kaster.

pseudo kode, kan ikke helt huske hvordan man gør det i java:
Fold kodeboks ind/udKode 

Min værdi er understreget rødt i main, i denne sætning: if(terninger.værdi()==6){

Main:
Fold kodeboks ind/udKode 

Terning:
Fold kodeboks ind/udKode 

Som jeg ser det så laver den boolean som hedder not_seksere om til false, første gang den en af terningerne rammer en 6'er, og så kører den ikke while løkken mere..

Det burde jo være sådan at på ét slag så skulle der være enten 3 eller 4 6'ere før den må bryde løkken. Dessuden så tæller linien,
antalKast+=terninger.length;
et kast hver gang man har slået én terning, men et kast er vel alle terninger på en gang.

Hvis jeg har misforstået koden må du endelig sige til.. har ikke fået den til at kører endnu pga. methoden værdi() ikke kan findes.. :S Så ved det jo ikke med sikkerhed hvad den gør :)

hilfen bitte :)

det er korrekt den stopper ved første sekser, men det var fordi at det var hvad jeg fik det til at det var du bad om, den kan ikke finde metoden værdi fordi det ikke er en metode.
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 02.02.2009 17:08 af Bruger #5620
t