Ny rækkefølge med et hul?

Tags:    php

Jeg prøver at lave et script hvor jeg kan ændre rækkefølgen på records fra én specifik brugers records. Hver record får et "order_no" alt efter rækkefølge det er indtastet. Dette har jeg kunnet gøre på følgende måde:

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet kommer nu. En bruger har mulighed for at slette de enkelte records efter behag hvilket kan give huller. Lad os sige at en bruger har indtastet 9 records med "order_no" (1,2,3,4,5,6,7,8,9). Så er ovenstående script intet problem da det vælger at forhøje eller nedsætte "order_no" med én. Hvis så brugerne f.eks. har slette record "5" så er problemet hvis han nu vil skifte plads fire med plads 6 skal han klikke (sende kommandoen)2 gange...

Hvordan kommer jeg uden om det?

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2009 18:26 af Bruger #10236
2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
nu lavet jeg engang for langtid siden et lille project ala det der, koden er her uden, kan være du kan bruge det til noget, eller se hvordan jeg lavet det. jeg siger ik det er den mest optimale måde at lave det på, men virket den gang jeg lavet det. og kan godt se på min kode fra dengang, der er nogen ting jeg nok ville lave på en anden måde idag :) man bliver vel beder og beder :D

ajax.menu.js:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

ajax.menu.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2009 20:23 af Bruger #3427
ellers kør en ny SQL lige efter brugeren har fjernet en række i tabellen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2009 23:53 af Bruger #10216
t