Onlinetid ??

Tags:    php

Hej jeg har siddet lidt og spekuleret på hvordan jeg kan lave et online system på min side, eller det er sådan de kan gå ind og krydse af hvad tid de er på :)

Nogle der kan hjælpe ??

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm.. som du siger det der, så skal man jo vide om den spiller er online i forvejen de dage der?
det tætteste du kommer på det er jo simpelthen at lave en statestik som opdateres en gang om ugen, og det ville stadig ikke være optimalt..
Men for noget kan du jo lave noget med

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Skrevet direkte på, og ikke testet

der er mange måde at lave det på, du kan måske få nogen ider ud fra det her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2009 19:13 af Bruger #3427
er ik helt med på hvad du sprøger om, fik ik fat i det der med at krydse noget af..

ud fra overskriften, sådan her kan man se hvor længe en bruger har været online.
kan man ik lave noget med en session med et timestamp?

ect:
Fold kodeboks ind/udKode 

bare en ide, ik testet eller noget.

Ehm, mener f.eks hvis det skal laves til et spil, og folk skal koordinere angreb, så man ved hvornår der er flest mulige folk på, ved at de har et skema hvor de kan krydse af med tider, fra mandag-søndag :) lidt ligesom en personlig kalender bare med onlinetider for den enkelte person

De skulle selv kunne udfylde en lille tabel der hedder Mandag, Tirsdag osv.
Også skal der være nogle flueben ud for dagen de kan trykke på og der skal være tider som dropdown i venstre side, så man kan trykke flueben ud for de dage men er online f.eks Mandag 13.00-14.00, 14-00-15.00 osv.

Kan i så hjælpe mig med at putte det ind i et system, så jeg kan se hvad brugerne gemmer.
Har allerede systemet det skal bare lægges ind, sådan at der f.eks er en menu ude i siden der hedder Onlinetider også kan jeg gå ind og kigge på hvad alle har krydset af på :)

Bump

har du lavet en database ?

Jep har en mysql database og det hele :) + ftp

ok, ved du hvordan du bruger mysql i php? fordi så er det bare at oprette en table i databasen og geme tiderne.

t