Hjælp til at lave et kontrolpanel

Tags:    php

Hej alle.

Jeg er igang med at kode et CMS-system, men da det er noget tid siden jeg har haft ordentligt fat i PHP, skal jeg lige have noget hjælp til dette.

Jeg er igang med at lave kontrolpanelet, og vil lave en side med generelle indstillinger, som fx sidens titel.

Indtilvidere ser min kode sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

(Connect-delen har jeg i en anden fil der er included)

Hvad skal jeg ændre i min kode for at få det til at virke?

Og lige et sidste tillægsspørgsmål:

Det der var en setting, men hvad nu når jeg vil have flere settings på samme side?
- Hvordan kringler jeg den?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
og så er der for himlens skyld ikke noget der hedder et CMS-system. s'et i CMS står for system, at sige content management system-system er bare... dumt .P

Robert: hvad er der i vejen med at kode sit eget system? bare fordi der findes rigeligt at tage af, betyder det jo ikke, at det ikke kan være en brugbar og lærerig oplevelse.Man behøves altså ikke en professionalistisk tilgang til alting, så ingen grund til at snakke om hvad han kan tillade sig og ikke kan tillade sig. :)

Joomla! open source, gratis, 100000 udviddelser, custom designs....

Typisk vælger man at skrive sit eget hvis dem der kan det man har brug for koster en bondegård...

Har verden brug for endnu et CMS ?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_content_management_systems

Et CMS er en enorm opgave, og det ser ikke ud til at du har adskilt funktionaliteten og præsentationen, så du er slet ikke nået til et stadie, hvor du kan tillade dig at skrive kode. Først en tur til UML tegnebrættet (eller hvilken notation du nu vil bruge) og kom op med et design.

Robert: Jeg kan godt kode, skal bare have lidt hjælp til at genopfriske min viden lidt.
Jeg har været igang med et CMS en gang før, men det blev aldrig færdigt pga. den manglende tid.

Per: Nå ja, system-system.. :P
Men grunden til at jeg vil kode mit eget CMS er, at jeg har brug for at kunne lave alt som jeg vil have det.

Ellers hvis det er, kender I så nogle CMS'er hvor det er nemt at ændre på designet? (Jeg har mit eget jeg skal bruge)

Vil da lige overveje det med joomla en gang..

Man behøves altså ikke en professionalistisk tilgang til alting, så ingen grund til at snakke om hvad han kan tillade sig og ikke kan tillade sig. :)

Når man laver noget i størrelsesordenen som et CMS har, så bliver det noget lort, hvis ikke man har gjort sig nogle tanker først og set dem virke på papir.

Ellers ender det med, at man sender 800 linjer til udvikleren.dk og siger, at man ikke kan overskue, hvorfor ens login funktion ikke virker.

Med en fornuftig opdeling bliver alle problemer meget små og overskuelige, så det ér og bliver mit råd. Først papir, så kode.

Men hey, tillad dig hvad som helst. Nu er du bare advaret.

Vil da lige overveje det med joomla en gang..

Vil du lave CMS eller web ? - Der er en væsentlig forskel.

Bare fordi man kan gennem et webinterface kan ændre indholdet på sin hjemmeside betyder det ikke man har et CMS. Et CMS er værdiløst hvis det kun kan bruges til web, som dit design allerede taler for.

/J

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2009 16:01 af Bruger #5789
Vil måske som sådan ikke lave et CMS.. Men mere bare et side hvor indholdet kan redigeres i et adminmodul, og hvor den henter indhold fra databasen..

Burde vel egentlig være mere simpelt end et helt CMS?

t