rollover effekt = nedsat fart i movieclip?!?

Tags:    grafik webdesign

Hej jeg vil gerne lave en form for en menu hvor knapperne der er runde og bounce frem og tilbage som var det bolde, men i det man tager musen over menu området skal knapperne "boldene" falde sætte farten ned. Er der nogen der kunne skrive præcist hvad jeg skal skrive i actionsscrip 3.0 eller kan linke til en hjemmeside hvor det står :-D

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det skal du få. Jeg skal lige sige at jeg er ikke er AS3-mester, så det er lidt hjemmestrikagtigt :)

Opsætningen er således:

1 frame hvor der er en stop() i topppen. På et layer er der et MovieClip der har instance-navnet menuOption

Koden, som så lægges umiddelbart efter stop():

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er henholdsvis 7 og 1, du skal lave om på for at ændre farten.

En del af koden kommer fra denne side:

http://flashmymind.com/Tutorials/Actionscript/Advanced/physics.php

Så jeg har kun rettet lidt. Derfor må du også prøve dig lidt frem med at rette lidt her og der - Det var sådan jeg fik det til at virke.

Indlæg senest redigeret d. 03.02.2009 16:13 af Bruger #10572
Så du vil ha' noget kode der gør det hele? Både bounce og det at de sætter farten ned, når man holder musen over? Eller har du noget i forvejen og har bare brug for hjælp for at komme videre?

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2009 09:42 af Bruger #10572
Bounce vil jeg godt kunne lave selv. Rimelig nemt i cs4, det er mere rollover effekten :-)

Jamen hvis du godt kan det, så er det jo let nok i virkeligheden.

Hvis vi nu antager at du har en variabel, der bestemmer farten på bevægelsen af MovieClips'ene, som hedder "bounceSpeed":

Fold kodeboks ind/udKode 

I eksemplet har jeg et MovieClip med instance-navnet "menuOption". Når man holder musen over, sættes bouncefarten til halvdelen af det oprindelige, mens den sættes tilbage til fuld hastighed, når musen fjernes igen.

Håber du forstår konceptet.

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2009 16:43 af Bruger #10572
Ups, jeg tænkte bare jeg vil lave min bounce effekt som movieclip, ikke actionscript. Så jeg skal bruge en action der sænker movieclippet selv. (det kan man godt ik'?)

Nej, ikke sådan lige umiddelbart...

Har prøvet en del ting og søgt på Google, men det er ikke sådan lige til. Så er det lettere at programmere bounce'en og så styre hastigheden med AS.

Hvordan gør jeg det?! Det ville være rigtig dejligt med lidt code eller et link :-D

t