Vurdering af design, so far

Tags:    grafik webdesign

Hej med jer,

Nu skal jeg lige høre jer om noget. Hvilket design/layout kan i bedst li'? Det er kun et beta site, så mangler en del endnu. Jeg laver det for en af mine venner, som synes at link to er bedst, hvor jeg synes link et er bedst. Nu vil jeg høre jer, hvad er bedst?

link 1: http://pixilized.dk/workinprogress/ps/index.html
link 2; http://pixilized.dk/workinprogress/ps/index2.html

Kan ikke lide baggrunden, men ellers index2.

din baggrunden fylder 2 MB!.. :O

Jeg holder mig os til index2.
Men, hvis du laver det for din ven, så er det vel ham der bestemmer i sidste ende? :P

prøv lige at åbne den side i Firefox :S

#wall{
background-image: url("grafik/wall.png");
background-position: center;
position: absolute;
width: 100%;
height: 100%;
}

Prøv at tjekke din kode.
Du har lagt et monster billede ud som bg og håbet på folk ikke har en større opløsning end den. Det gør at siden tager lang tid at loade og i teorien kan man sagtens have en opløsning større end dit billede. Og så bliver det bare grimt. Du skal hellere bruge en texture med repeat på, og et lille billede med no-repeat for at skabe lysforskellen

Indlæg senest redigeret d. 28.01.2009 23:28 af Bruger #5097
...i teorien kan man sagtens have en opløsning større end dit billede

Det er jeg en heldige indehaver af, og det er altså ikke kønt :)

Derudover så synes jeg at der er alt for lidt, til at man kan bedømme noget, sådan, ud over baggrunden. Mht. baggrunden synes jeg at der er alt for stor forskel mellem lys/skygge.

Og så må jeg erklære mig enig med Swiatecki's ":S" ang. FireFox.

Jeg har tjekket i IE7 og FireFox og det eneste jeg ser er en lys brickwall som baggrund og så kan man ane noget lilla tekst bag ved baggrunden ?

Fordi hvis det er det eneste man ser så syntes jeg ikke rigtigt der er noget at vurdere siden du beder om at vurdere et "helt" design.

En fejl som jeg ser er at der er scrolling både width og height og hvis man scroller ud så er det bare hvid baggrund ? ved ikke om det er meningen.

Men jeg vil sige før man kan smide en rigtig vurdering må du lave lidt mere :)

t