Slette forældede information ud fra filnavn

Tags:    delphi

User
Bruger #668 @ 18.08.04 14:29
Hej..!

Jeg henter nogle HTML-filer fra nettet og kalder dem:
xx_dd_mm_åå.htm
hvor
xx=initialer
dd=dato
mm=måned
åå=år

Mit program sletter i øjeblikket ikke filerne, men lader dem ligge...
Det er selvfølgelig ikke meningen, hvorfor jeg gerne vil slette alle forældede filer udfra filnavnet...
Filerne hentes 5 dage frem, så jeg kan desværre ikke sortere efter filens oprettelsesdato på maskinen...

Jeg ser gerne en fuld funktionel rutine - eller ihvertfald en som kræver meget lidt konfiguration før den virker ;)

Mvh
Torsten



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej..!

Jeg henter nogle HTML-filer fra nettet og kalder dem:
xx_dd_mm_åå.htm
hvor
xx=initialer
dd=dato
mm=måned
åå=år

Mit program sletter i øjeblikket ikke filerne, men lader dem ligge...
Det er selvfølgelig ikke meningen, hvorfor jeg gerne vil slette alle forældede filer udfra filnavnet...
Filerne hentes 5 dage frem, så jeg kan desværre ikke sortere efter filens oprettelsesdato på maskinen...

Jeg ser gerne en fuld funktionel rutine - eller ihvertfald en som kræver meget lidt konfiguration før den virker ;)

Mvh
Hej Torsten

Inden jeg måske kan give dig et svar har jeg lidt afklarende spørgsmål og kommentarer.

Mener du, at du henter filer frem i tid? I såfald vil jeg gerne se din kode for den må være guld værd ;-) Mener du ikke fem dage tilbage i tid? Eller er det det du vil at slette filer, der er mere end fem dage gamle? Kan du uddybe nærmere?

Som jeg forstår dig så har du op til to "tider" for hver fil: 1) Tidsstemplingen af OSet. 2) Den tidsstempling du selv sætter på dd_mm_åå. Ud fra hvilken er det du vil slette?

Hvad angår egen tidsstempling af filer så siger min mangeårige erfaring, at det altid er en god ide at benytte formatet (åå)åå_mm_dd (ISO8601) evt. uden underscore.

Hilsen
Mik






User
Bruger #668 @ 25.08.04 14:21
Hej..!

Jeg henter nogle HTML-filer fra nettet og kalder dem:
xx_dd_mm_åå.htm
hvor
xx=initialer
dd=dato
mm=måned
åå=år

Mit program sletter i øjeblikket ikke filerne, men lader dem ligge...
Det er selvfølgelig ikke meningen, hvorfor jeg gerne vil slette alle forældede filer udfra filnavnet...
Filerne hentes 5 dage frem, så jeg kan desværre ikke sortere efter filens oprettelsesdato på maskinen...

Jeg ser gerne en fuld funktionel rutine - eller ihvertfald en som kræver meget lidt konfiguration før den virker ;)

Mvh
Hej Torsten

Inden jeg måske kan give dig et svar har jeg lidt afklarende spørgsmål og kommentarer.

Mener du, at du henter filer frem i tid? I såfald vil jeg gerne se din kode for den må være guld værd ;-) Mener du ikke fem dage tilbage i tid? Eller er det det du vil at slette filer, der er mere end fem dage gamle? Kan du uddybe nærmere?

Som jeg forstår dig så har du op til to "tider" for hver fil: 1) Tidsstemplingen af OSet. 2) Den tidsstempling du selv sætter på dd_mm_åå. Ud fra hvilken er det du vil slette?

Hvad angår egen tidsstempling af filer så siger min mangeårige erfaring, at det altid er en god ide at benytte formatet (åå)åå_mm_dd (ISO8601) evt. uden underscore.

Hilsen
Mik



Hej Mik

Undskyld det sene svar - jeg troede jeg ville få en mail;)

Jeg har et kalendersystem kørende på en webserver, og af sikkerhedsmæssige grunde ønsker jeg at kopiere kalender-filer for de 5 følgende dage ned på klienten...

Dette resulterer i en masse filer der ikke skal bruges igen (altså de, som er en dag eller mere gammel)

Jeg ønsker at slette ud fra filnavnet, og kan godt ændre filnavnet til xx_ååmmdd.htm


Med venlig hilsen
Torsten Tolstrup Nielsen
www.lifeweb.dk
torsten@lifeweb.dk



t