Hej.
Jeg kunne meget godt tænke mig at starte en lille debat om en lille problematik jeg ligger i for tiden (omkring hjemmesider).
Jeg er i gang med at lave en hjemmeside for en kunde, og jeg har (som jeg plejer) sat mi- copyright-"signatur" nederst på siden. Du ved for eksempel:
© Copyright 2005-2008 Navn - Hjemmeside
(som jeg har skrevet på shafh.dk)
Problematikken ligger i at kunden syntes disse linjer skal fjernes, da siden skal være så simpel som muligt, og derfor ikke må stå for meget tekst på siden.
Jeg føler mig dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til at fjerne copyright-teksten. Jeg vil jo gerne kunne vise folk at det er meget der er manden bag grafikken og koderne. Mit arbejde benyttes jeg for eksempel nemlig specielt som portfolio.
Man kunne selvfølgelig skrive det i koderne som en kommentar, men det ødelægger lidt af det.
Men hvad gør i, når i laver betalt arbejde? Kræver i at jeres navn står i bunden? Sælger i normalt hele designet, ideen, og kildekoden når i laver en hjemmeside for en kunde? Eller giver i bare kunderne tilladelse til at benytte de løsninger som i har skræddersyet kunden?
Indlæg senest redigeret d. 12.03.2017 22:13 af Bruger #5097