PHP & Mysql

Tags:    php

Hej.

Jeg er igang med at lave en side, hvor man skal kunne tilmelde sig, og siden så selv skrive de oplysninger man har givet, på siden.

Jeg har lavet en kode, men ved ikke om den er rigtig, og ved ikke hvordan jeg kommer videre herfra.

Hvis der er nogen er vil lave resten af koden for mig, ville det være til stor hjælp.
Hvis ik, vil jeg bare gerne have lidt hjælp.

Her er min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2009 18:19 af Bruger #14619
31 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så man skriver sit navn, vælger en tid og trykker så "Tilmelding træning" - Er det så tabellen bagefter, den der laves ud fra databasen, hvor du vil ha' navnene under tidspunktet?

På denne her måde

Tilmeldte til træningen:

17.00:
Jacob, Anders, Bente, Per, Lars, Greta

18.00:
Emil, Pia, Rikke, Charlotte, Benjamin

19.00:
Kasper, Jesper, Jonathan

ja. præcis

Så skal:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

ændres til:

jeg tror der er noget galt... det virker ikke helt.. du kan se her: www.rtktennis.wep.dk/tilmelding.php

Når jeg skriver et navn, skriver den to rækker med samme oplysninger, og den gemmer det ikke... måske det er noget i myphpadmin der er galt?

Ja, det kan jeg godt se, kan du ikke lige poste kildekoden igen? Så er det meget lettere for mig at finde fejlen.

den siger: Tabellen 'rtktennis.tilmeldinger' eksisterer ikke

hvorfor det?

Du bliver nødt til at være en lille smule mere specifik, Jacob. Ellers er det svært for mig.

Hvornår og hvor siger den at 'rtktennis.tilmeldinger' ikke eksisterer?

Igen, må du meget gerne lige poste hele koden igen, som den ser ud nu, så jeg kan se på den, tak :)

det gør den på siden: www.rtktennis.wep.dk/tilmelding.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Hmm... I første omgang, får jeg ikke "Tabellen eksisterer ikke"-fejlen.

Det med at ens valg vises to gange, efter man har trykket tilmeld, skyldes, at du har skrevet den samme kodelinje to gange:

Dernæst er det ikke mærkeligt at det ikke virker, da du har lavet tabellen "tilmeldinger" om. Det gør, at scriptet jeg har skrevet til dig ikke længere passer med databasen, og så sker der altså ikke noget.

Inden vi får det rettet, må du lige fortælle mig, hvad din plan med at ændre tabellen var. For jeg vil ikke bare rette i det, uden at tale med dig om det først.

t