PHP & Mysql

Tags:    php

Hej.

Jeg er igang med at lave en side, hvor man skal kunne tilmelde sig, og siden så selv skrive de oplysninger man har givet, på siden.

Jeg har lavet en kode, men ved ikke om den er rigtig, og ved ikke hvordan jeg kommer videre herfra.

Hvis der er nogen er vil lave resten af koden for mig, ville det være til stor hjælp.
Hvis ik, vil jeg bare gerne have lidt hjælp.

Her er min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2009 18:19 af Bruger #14619
31 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, det kan man sagtens:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad du mener med at den "sletter navnet derefter". Betyder at det ikke er der igen hvis du reloader siden, eller betyder det, at det ikke bliver sat ind i databasen?

Det med slet hver lørdag:

Først skal du oprette en tabel der hedder sidstSlettet:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Derefter indsættes en enkelt række med dags dato. Det er vigtigt at den er databaseformateret (ÅÅÅÅ-MM-DD):

Så skal du bare tilføje denne stump kode til dit script lige under "mysql_select_db("rtktennis") or die(mysql_error()); ":

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2009 21:48 af Bruger #10572
Prøv det her:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Har ikke teste det, men det burde virke.

Måtte rydde ret meget op i din kode. Spørg bare, på de ting du ikke forstår :)

Det er i øvrigt ikke så smart at poste kodeordet til sin database ;)

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2009 18:23 af Bruger #10572

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2009 18:44 af Bruger #14619
Tak..

Kan se den kun skriver et navn, og sletter det derefter.

Kan man gøre sådan at den skriver alle navne man skriver? Og den så fx sletter alt hver lørdag.

Den skal nemlig bruges til en side hvor man skal kunne tilmelde sig, og andre så kan se hvem der er tilmeldt.

Tak.

Det jeg mener med "sletter navnet derefter" er at når man skriver et nyt navn, over skrives det man allerede har skrevet. Men ved ikke om det bliver rettet, når jeg sætter de nye koder ind, men flere på?

Jeg har nu prøvet at oprette en ny tabel i min myphpadmin, og har denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men den siger "MySQL returnerede ingen data (fx ingen rækker). (Forepørgsel tog 0.0008 sek)". og i dataforbrug står der 0. Har jeg gjort noget galt?

Du har gjort det galt, at SQL-koden ikke bare må stå frit i din PHP-kode. Det slettes igen fra scriptet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Du må undskylde, hvis jeg skærer det fuldstændig ud i pap nu, men jeg skal lige være sikker på, at får gjort det rigtigt:

1. Log ind i phpMyAdmin (Og vælg din database, hvis det ikke sker automatisk)
2. Hvis sidstSlettet ikke står ude i venstre side, som er listen over tabeller i din database, skal den oprettes. Det gør du ved at trykke "rtktennis" oppe i toppen afvinduet ude til venstre.
Der skulle gerne komme en side frem med nogle faneblade i toppen (Struktur, SQL, Søg osv.). Du skal vælge SQL.
Der indsætter du den første SQL-kode:

Og trykker "Udfør"

Så skulle der gerne stå "Din SQL-forespørgsel blev udført korrekt", hvorefter du så skriver:

Og igen trykker "Udfør"

Det har jeg gjort nu.

Jeg har nu denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har fundet ud af at jeg skal have 3 tidspunkter, derfor jeg har lavet en ny valgmulighed. Kan man gøre så man gør det er den skriver navnet under det tidspunkt man har valgt?

I myphpadmin har jeg nu gjort hvad du sagde, men man kan ikke vælge vis i toppen. og data står på 0b.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener med "under det tidspunkt man har valgt". Hvor henne taler vi om?

så man vælger en tid, og den så nedenunder skriver navnet under den tid man har valgt..

Eksempel:

17.00:
Jacob

18.00:
Jacob

19.00:
Jacob

t