Udbetaling af løn

Tags:    snak

Hejsa.

Jeg har netop lavet en opgave for en organisation hvor jeg er ansat (10t om måneden). Nu har jeg lavet et projekt for dem. De spørger nu om jeg kan sende dem en regning (da jeg har et enkelmandsfirma).

Hvad bør jeg fortrække og hvilke fordele ulemper kunne der være ved de to løsninger?

Til historien høre det sig at jeg er studerende og ikke tjener det store ved siden af studiet.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er det jo rimlig svært at tyde dit spørgsmål. Men det er ikke svært at skrive en regning og der er ikke nogen lovgivning der forbyder at have indtjening ved siden af Studiet/SUen.

Så send du bare din regning afsted, prisen har du jo allerede aftalt.

Altså det jeg skrev var jo møntet på det man må tjene ved siden af ved et almindeligt arbejde. Har vist glemt at skrive at det er 6370 kr pr måned hvis man har fået SU i alle 12 måneder :)

Nu er det jo rimlig svært at tyde dit spørgsmål. Men det er ikke svært at skrive en regning og der er ikke nogen lovgivning der forbyder at have indtjening ved siden af Studiet/SUen.

Så send du bare din regning afsted, prisen har du jo allerede aftalt.

Altså, der er vistnok et maksimum man må tjene før de begynder at trække på ens SU, men det lyder ikke som om den grænse er nået endnu. :)

su.dk har forklaring på hvor meget du må tjene med egen virksomhed. Hvis du får SU i alle 12 måneder må du tjene 6370 kr ved siden af SU. Bemærk at dette er 2008 satsen. Der er så specielle regner når du har eget firma, hvor man vist kigger på overskuddet.

Indlæg senest redigeret d. 25.01.2009 13:54 af Bruger #1151
Spørgsmålet går ud på om du vil omsætte for mere end 50K om året, i givet fald skal du ansøge om et moms nummer.

Du må skrive alle de regninger du har lyst til op til de 50K, blot uden moms angivelse.

Hvis du spørger om hvad du skal foretrække, mht til ansættelse eller freelance, er der fordele ved begge.

Jeg syntes 7000 lyder noget lidt mht til det man må tjene ved siden af SU'en om året !.

Hvis du skal sende dem en regning, så var det noget som du burde aftale med dem før du startede på opgaven, det er nok ikke smart ligepludselig bare at få den ide

t