OpenSource er ikke det samme som Linux.
Det sagde jeg heller ikke. Jeg mente, at Linux (som er det mest brugte opensource OS) er fundamentet for megen opensource software, så hvis Linux programmører foretrækker C, så vil C være det mest brugte programmeringssprog til opensource software.
Det er udmærket at lave et C api, men at udvikle større mængde kode i C er imho en dårlig idé.
Jeg arbejde med C++ i fire år (professionelt), men er heldigvis kommet væk fra det. Nu er det Java og C (+ en masse script sprog) og jeg har aldrig været mere tilfreds.
Éns valg af sprog ér personligt (baseret på opgaven og éns præferencer), og man kan ikke sige, at C++ er bedre end C til større opgaver eller omvendt. Man kan sagtens lave en kæmpe bunke velstruktureret kode i C. F.eks. GTK og GLIB bibliotekerne.
Jeg gik helt væk fra C++ fordi der var alt for mange konstruktioner, som alt for mange mennesker ikke brugte fornuftigt. Koden blev derfor "mærkelig" at læse og svær at vedligeholde eller huske. C er meget mere simpelt og i en kyndig programmørs hånd lige så stærkt.
Jeg skriver stadig lidt C++ engang imellem, men kun for ikke at glemme det, for det ér rart at have med på sit CV