Spørgsmål til array

Tags:    c#

Hej alle udviklere,

Jeg har et spørgsmål angående Arrays eller ArrayList.

Jeg tænkte på om det er muligt at lave et Array ligesom det er muligt i PHP?

Jeg står og skal have noget skrevet over til C# fra noget i denne stil

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan bruge en List<String>. Er dog ikke sikker på at du kan bruge strenge til at identificere felter i en list.

Du kan bruge en Dictionary<>, fx sådan her:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 23.01.2009 12:11 af Bruger #1
hvis der er fortløbende nummeret som du viser hvor for så ikke bare skrive :
char bogstav='A';
int tal=int(bogstab)-65;

eller du kunne lave et array og bruge int(bogstav) til at indekserer med.

Indlæg senest redigeret d. 23.01.2009 16:11 af Bruger #5620
Ja, jeg kender godt list, men spørgsmålet er bare om jeg så gør det rigtige. Mit array skal indeholde hele alfabetet med en tilsvarende nummerisk værdi. F.eks. er A = 01, B = 02, osv. Det kan være der findes en bedre måde at gøre det på?

Du kan bruge en Dictionary<>, fx sådan her:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Okay, er det muligt at bruge den til at lave nogle replaces bagefter?

Jeg har lige afleveret mit SRP i gymnasiet og der har jeg haft om Kryptering, så jeg ville prøve at lave min egen implamentation af RSA (simplificeret) og der skal hver bogstav tage en værdi, så jeg skal bare vide om jeg kan bruge den til noget replace værk.

Mener en NameValueCollection kan gøre det du vil. Men Kasper(TSW)'s løsning burde også gøre det:

Fold kodeboks ind/udKode 

Beklager hvis det ikke virker, det er skrevet efter min hukommelse, som ikke altid er helt korrekt ;)

Hej alle,

jeg beklager jeg ikke har skrevet i tråden længe. Jeg har desværre ikke har haft tid til at teste, fordi det er blevet meget presset her på det sidste i skolen, så hvis i gider at lægge et svar, dem der ikke har, så vil jeg fordele points mellem jer alle og så vil jeg tage det op igen på et tidspunkt hvor der er tid til at gå ordenlig i dybden.

Mvh Martin

t